Närmare än du tror

Jacobsson, Jenny

Isa 35 år har nyligen blivit dumpad av sambon sedan flera år tillbaka. På kuppen blir hon barnlös då hon gett upp sina egna tankar om att bli gravid eftersom Jimmy inte ville ha fler barn. Isa inser vad hon offrat och äggstockarna skriker efter att bli befruktade. När hon en dag hittar en post-it lapp under vindrutetorkaren på bilen blir hon både smickrad och nyfiken. Men när lapparna blir mer hotfulla växer paniken. Tuva-Li är moralens ryttare som begår ett misstag som får oanade konsekvenser. Jarild är bankmannen som bär på en stor hemlighet. Skulle den avslöjas, rasar hans tillvaro samman. Men vem är Zack, som Isa raggar upp på krogen enbart för att tillfredsställa äggstockarnas skriande behov?

Pia Gummesson

2018-03-09

Spännande in i det sista,fantastiskt bra bok.Rekommenderar denna bok varmt till er som gillar feelgood med inslag av spänning som ibland gör så att man får hjärtat att slå väldigt fort.Den här boken glömmer jag inte!

2018-02-23

sa har precis blivit dumpad av sambon efter fem år tillsammans. Exet ville inte ha fler barn vilket Isa accepterade, nu ser det ut som hon blir barnlös istället. Nu har hon bara ett mål i sikte: bli gravid. En dag hittar hon en post-it-lapp på bilen och plötsligt blir lapparna fler och dyker upp på alltmer oväntade ställen.
🐴
Närmare än du tror har en inrikting jag inte sett så ofta tidigare, den har både ett stänk av feel-good- och spänningsroman i ett. Kanske är det något vi får se mer av framöver. Lapparna Isa får dyker upp på de mest oväntade ställen och det andas lite stalker. Redan från början i boken får jag en känsla av hur jag tror det är och vem som ligger bakom, vilket senare visar sig stämma. Tycker det är obehagligt att både läsa böcker och se film där någon smyger i rummet bredvid den som sover. Får alltid kalla kårar av det. Så även i denna bok. Boken är både snabb- och lättläst och läses ut i ett kick. Boken är trevlig för stunden, men tilltalar mig inte så mycket som jag hade trott efter att ha sett alla fina recensioner. Trodde jag skulle bli helt knockad av den.
Närmare än du tror är en perfekt bok att läsa på stranden i sommar, då den andas sommar.

Läskig, gripande och underhållande!