Nr snn faller vit

Hjulstrm, Carin

| 2022

I Carin Hjulstrms julnovell r julfrberedelserna i full gng p plantskolan Sbyholms grna fingrar, som drivs av fre detta Dramaten-skdespelerskan Siri Ehrensvrd och hennes brorson Anton, och butiken r fylld av julrosor, amaryllis och kransar. P lderdomshemmet i nrheten firas Lucia med sng frn traktens frskola. Snart upptcker man att ett dyrbart konstverk har frsvunnit ? och man kan konstatera att skerheten kring verket varit i det nrmaste obefintlig. Nr det kommer in fler anmlningar om konststlder inleder polisen Olle Magnusson en utredning och Siri och Anton dras som vanligt in i fallet. Samtidigt vill slottsfrun Viveca Lagercrantz planera fr julen och i r vill hon fira en stor jul tillsammans med slkten ? i vilken pltsligt ven Siri och Anton ingr ?

2022-11-16

Betyg: 3 av 5 - 📚 - Den hr boken, Nr snn faller vit, r en kortroman, och det r ocks den fjrde delen i mysdeckarserien Sbyholms grna fingrar. Jag tycker att det r en lttsam och trevlig bokserie som jag har lst alla delar av, och kommer att fortstta att flja. Kan rekommenderas fr lttlst och lttsmlt underhllning.