När du gör som jag vill : En bok om påverkan

Fexeus, Henrik

| 2017

Genomskåda kriget om våra hjärnorÄntligen tillbaka ? Henrik Fexeus. I höst är han dubbelt aktuell med ny bok och ny tv-serie! Framgångsrika debuten Konsten att läsa tankar har hittills sålt i 30 000 inbundet och redan översatts till fem språk. Hans serie på SVT, Hjärnstorm, har visats i hela Norden och valts ut att representera Sverige på den internationella tv-mässan Input i Sydafrika. ´När du gör som jag vill handlar om påverkan och hur vi kan lära oss hantera den. Läsarna kommer att känna igen Henriks omisskännliga stil: fascinerande fakta och färdigheter levererade med humor och självdistans på ett sätt som aldrig blir långtråkigt.?Hej! Du tror säkert att styr dina tankar helt själv ? som till exempel valet att läsa den här texten. Det är ett vanligt misstag. Varje gång du slår på radion eller tv:n, öppnar en bok eller tidning, varje gång du går in i en butik, så försöker någon...

Michael

2022-06-28

Intressant och läsvärd bok. Hur vi påverkas av språket, bilder, PR, reklam osv

Intressant men mycket blaj som jag inte vet vart jag ska göra av.. Psykologi i sin vidaste bemärkelse men köper inte riktigt allt som nämns.

jojo bengtsson

2012-12-07

Hemsk!

En annorlunda men ganska intressant bok. Mycket känns som en aha-upplevelse och man känner igen många reklamtrick. Jag har helt klart fått en lite annorlunda syn på reklam och annonser.

Anders Högman

2010-07-19

Nja, läser man lite populärpsykolgi är det inte mkt nytt under solen, men den har sina ljusglimtar.

Sarah Olsson

2010-05-09

Man lär ju sig något, men den är tyvärr dåligt skriven.

Sarah .

2010-03-15

Väldigt träffsäker och humoristisk bok! Ett ämne som berör alla och som alla borde läsa, ren njutning:)