När du blir vi

Bonelli, Åsa

Efter uppbrottet från Gustav har Malin äntligen hittat någon form av ro, tack vare löpningen och stödet från Olof och hans pappa Herman. Trots det gnager en stark önskan inom henne som känns omöjlig att uppnå. Framförallt nu när hon är singel och hennes biologiska klocka inte direkt tickar långsammare. Men när Malin av en slump träffar Emelie börjar hon förstå att läget kanske inte är så hopplöst som hon trott. Olof reser land och rike runt och håller föredrag om hur han byggt upp sitt liv efter tsunamin, då han förlorade sin fru, deras son och ofödda barn. I publikvimlet på föreläsningarna sticker en kvinna ut. Hon följer hans turnéschema och verkar söka närmare kontakt. Vem är hon och vad är hon egentligen ute efter? När Jacob Juul-Andersen, förläggare på ett av Danmarks största förlag, hör av sig till Malins förläggare Pelle och meddelar att de är intresserade av Malins och Olofs...

Karolina Jonsson

2022-04-23

Den här boken är fin, har många känslor och är alldeles underbar. Det finns stunder som är hjärtskärande och sorgsna men som sen vägs upp av glädje, hoppfullhet och kärlek. Jag har verkligen älskat att följa Malin, hon känns som en verklig person nu som jag skulle vilja fortsätta följa och vara vän med. Hon är klok, varm och ansvarsfull. Det var spännande att även få följa lite nya karaktärer i den tredje och sista boken om Malin och jag gillade de verkligen. Det tas upp ett ämne som ligger mig väldigt nära och som kan komma att bli aktuellt i mitt egna liv, så därför känns det väldigt roligt att läsa en bok som handlar om detta. Men den känns komplett nu, det måste jag säga. Hela serien om Malin. Och jag är så glad att jag tog upp den första boken där i somras. Vilken resa det har varit! Helt fantastiskt.

Bettan_bokprataren

2020-09-20

Trevlig, mysig och lättläst. Den är välskriven med ett bra driv framåt.
Åsa är bra på att beskriva karaktärer och miljöer för mig är det viktigt att de känns trovärdigt och det gör de. Att det är korta kapitel är något jag uppskattar väldigt mycket.
Jag ångrar dock att jag inte läste de två som är före i den här trilogin. Jag tror jag hade tjänat på det. Den första boken heter Stanna innan du går, och den andra boken heter Vid ögonblickets slut.
Läs och du får en riktigt bra feelgood bok som innehåller det som jag förväntar mig och vill ha i en äkta feelgood, kärlek, sorg, förvecklingar och givetvis några stänk av humor.

Den här boken handlar om Malin, hon är nu singel efter uppbrottet från Gustav. Hon har hittat ro med hjälp av löpningen och stödet från Olof och hans pappa Herman. Olof är författare och reser runt och håller föredrag kring sin bok. Malin arbetar på förlaget där Olof ger ut sina böcker och reser till Danmark för att diskutera ett erbjudande om Olofs bok och träffar där Jacob. Malin känner hur hennes biologiska klocka tickar och efter en träff med Emelie börjar hon förstå att det kan finnas lösningar och att det inte är hopplöst.

Det här är den tredje boken om Malin och jag ska erkänna att jag inte riktigt hade koll på det till en början. Så jag startade med denna bok och det var inga problem att komma in i den, att förstå och lära känna karaktärerna. Jag tyckte mycket om boken, den är lättläst, välskriven och har ett bra driv framåt. Det är korta kapitel, vilket jag älskar. Jag tycker att Åsa beskriver både karaktärerna och miljöerna på ett sätt som känns levande, hela storyn känns väldigt äkta. En riktigt bra feelgood bok som innehåller det som förväntas kärlek, missförstånd, längtan, värme men också en touch av lite spänning.

Charmig, underhållande & välskriven!

2020-07-12

Det här är den tredje boken om karaktären Malin. Hon har i denna bok hittat någon form av ro efter uppbrottet från Gustav, mycket tack vare löpning. Men det är något som gnager inom henne, en längtan som känns omöjlig att uppnå.

När du blir vi är en fin feelgoodroman, en historia som känns äkta och verklig. Boken är otroligt lätt att tycka om och att läsa bland annat beroende på att karaktärerna är intressanta och de känns som att man verkligen får lära känna dem.

Vänskap, kärlek, glädje och sorg skildras väldigt bra och Åsas språk är underbart! Texten bara flyger fram och det gör att boken är svår att släppa. Jag tycker att Åsa lyckas skildra det vardagliga väldigt bra, det är naturligt och fint.

Jag är glad att jag har fått stifta bekantskap med Malin och hennes vänner och rekommenderar gärna boken!

Pia Gummesson

2020-07-03

Fantastisk blandning av kärlek,sorg och värme.Rekommenderar denna varmt! Tack Åsa Bonellli för läsupplevelsen!❤

2020-05-18

Den här boken, När du blir vi, är den tredje boken i serien om Malin. Den första boken heter Stanna innan du går, och den andra boken heter Vid ögonblickets slut. Jag har läst dom två tidigare böckerna, och tyckte mycket om dom båda två.

Och jag tyckte även riktigt mycket om den här boken. Jag tror säkert att den kan läsas fristående med stor behållning. Men jag rekommenderar väl i och för sig alltid att läsa serier från början.

När du blir vi är välskriven, lättläst, lite rolig ibland, lite gripande ibland, och framförallt väldigt bra.

Rekommenderas varmt till alla som tycker om feelgood-genren.