När alla klockor stannat

Schulman, Ninni

Sjätte boken i den populära Hagforsserien! När årets bygdespel ska ha premiär på Ekshärads hembygdsgård försvinner en av skådespelarna. Ett par dagar senare återfinns hon dränkt i Klarälven. Strax efteråt hittas en ung man skjuten. Även han har en roll i föreställningen om den legendariska urmakaren Johan Tinglöf.De ovanligt bestialiska morden förbryllar såväl Christer Berglund och Petra Wilander vid Hagforspolisen som journalisten Magdalena Hansson. Morden verkar på många sätt höra ihop men tillvägagångssätten är helt olika. Ju längre utredningen framskrider, desto tydligare blir det att de har att göra med en sadistisk mördare som sannolikt kommer att slå till igen. Frågan är bara hur, när och var.

Helena Rasmusson

2023-10-11

Bra!

Maria Jacobsson

2023-04-30

Efter en seg start med fokus på en teateruppsättning kommer läsningen igång och flyter på. Mordhistorien nystas upp bit för bit och är lätt att följa, men det som lyfter boken till en 4:a är personbeskrivningarna. Det är vanliga människor med vanliga problem men kryddar ändå läsningen och gör storyn mer intressant och levande.

2022-01-05

Lagom dussindeckare, lättläst och med bra intrig.

2021-10-16

Ända till i våras så var När alla klockor stannat senaste delen i den här serien. Jag vet inte varför, men jag hade av någon anledning fått för mig att det också var den sista. Nu, med facit i hand, så är jag väldigt glad för det. Då finns det åtminstone en del till, som nu faktiskt sägs vara den avslutande.

Jag kan inte riktigt förklara vad det är som gör detta så bra, men bra är det. Riktigt bra. Här är det i alla fall människorna som är det intressanta. Inte brottet. Och vi snackar alltså om helt vanliga människor, med vardagliga glädjeämnen och problem. Ingen är där bara för att vara "intressant". Det går att relatera till alla och det kan vara det som gör att jag gillar så mycket.

När alla klockor stannat är helt klart en av de bättre i serien, men det känns som att jag alltid tycker det. Jag läste boken i en rasande fart och det blir ett extra plus för att jag inte kunde gissa rätt mördare. Om jag ska klaga på något så är det huvudpersoner eller deras närstående som hamnar i livsfara. Varje gång. Det förstör en hel del för mig.

OBS! Detta är en kraftigt förkortad text. Hela finns på min blogg https://bokslut.blogspot.com/2021/10/nar-alla-klockor-stannat-av-ninni.html

Jan Svensson

2020-10-08

Bra historia, med bra sidohistorier och kusliga mord. Inledningen är lysande. Har man läst flera av böckerna i Hagfors-serien kan man flera av personerna och känner med dem. Lite för lång, kunde säkert kortats 50-60 kanske 70 sidor. Men siste delen är spännande även om slutet kunde vara lite värre i min smak, men helt ok.

2020-09-26

Ninni Schulmann är alltid bra. Gillar hennes karaktärer. Känns äkta. Denna är kanske ändå en av de sämre i serien. Stark 2:a

2020-07-04

Den här boken har blivit liggande oläst i tio månader, men nu tog jag äntligen tag i den. Jag har läst alla Ninni Schulmans tidigare böcker, både dom fem böckerna i Hagforsserien, och den fristående boken Bara du, och jag har tyckt om dom alla.

Och jag blev inte besviken på den sjätte boken i serien, När alla klockor stannat, för den var bra, precis som dom tidigare böckerna.

Boken tar upp många viktiga ämnen och den är både berörande, spännande och oförutsägbar.

Kan absolut rekommendera boken, och hela bokserien.

Eva Möller

2020-01-05

Jag kommer ihåg vad fängslad jag blev av Unni Schulmans första deckare i serien om Hagfors. Hur spännande det var från första kapitlet. Det känslan återfann jag i denna bok. US bygger upp dramatiken på ett lysande sätt. Man tänker ; Jaha, jag har det! och i nästa sekund är berättelsen på väg någon annanstans. En riktigt bladvändare men både spänning och mystik. Förutom mordhistorien så gillar jag karaktärerna och deras levene. Tycker om att boken fortsätter några kapitel efter att mordet är löst så man får följa karaktärerna tillbaka till vardagen. Betyg 5

Charlotte Fagrell

2019-11-14

'

Lysande, spännande & välskriven!

A H

2019-09-30