När alla klockor stannat

Schulman, Ninni

Sjätte boken i den populära Hagforsserien! När årets bygdespel ska ha premiär på Ekshärads hembygdsgård försvinner en av skådespelarna. Ett par dagar senare återfinns hon dränkt i Klarälven. Strax efteråt hittas en ung man skjuten. Även han har en roll i föreställningen om den legendariska urmakaren Johan Tinglöf. De ovanligt bestialiska morden förbryllar såväl Christer Berglund och Petra Wilander vid Hagforspolisen som journalisten Magdalena Hansson. Morden verkar på många sätt höra ihop men tillvägagångssätten är helt olika. Ju längre utredningen framskrider, desto tydligare blir det att de har att göra med en sadistisk mördare som sannolikt kommer att slå till igen. Frågan är bara hur, när och var.

Jag kommer ihåg vad fängslad jag blev av Unni Schulmans första deckare i serien om Hagfors. Hur spännande det var från första kapitlet. Det känslan återfann jag i denna bok. US bygger upp dramatiken på ett lysande sätt. Man tänker ; Jaha, jag har det! och i nästa sekund är berättelsen på väg någon annanstans. En riktigt bladvändare men både spänning och mystik. Förutom mordhistorien så gillar jag karaktärerna och deras levene. Tycker om att boken fortsätter några kapitel efter att mordet är löst så man får följa karaktärerna tillbaka till vardagen. Betyg 5

Charlotte Fagrell

2019-11-14

'

Lysande, spännande & välskriven!

Anita H

2019-09-30