Nothing to lose

Child, Lee

| 2008

Two small towns in Colorado: Hope and Despair. Between them, nothing but twelve miles of empty road. Jack Reacher can't find a ride, so he walks. All he wants is a cup of coffee. What he gets are four redneck deputies who want to run him out of town. Mistake. They're picking on the wrong guy. What is the secret the locals seem so keen to hide?

2017-02-26

Nej, det här var ett bottennapp av Lee Child. En helt osannolik historia fylld av teknikaliteter och sega, detaljerade beskrivningar. Slutet gav inte heller svar på alla tokigheter. Bättre kan Jack Reacher verkligen vara...

Gunilla Jönsson

2014-09-30

Vår bokcirkelbok denna gång. Inte helt i min smak. Typisk amerikansk story med hårdkokt hjälte.

Kim M. Kimselius

2014-04-01

Inget att förlora av Lee Child är ännu en bok i serien om den före detta militärpolisen Jack Reacher, som efter att ha tillbringat hela sitt liv, även sin barndom, utomlands inom militären, bestämmer sig för att se hela USA. Han liftar för det mesta, men tar även buss.

I den här boken kommer han till staden Hope med hjälp av en äldre bilförare. Därifrån beger han sig västerut och kommer till staden Despair. Där blir han genast arresterad, anklagad för lösdriveri och körd till stadsgränsen. Där väntar polischefen i Hope som tar honom med till staden.

Jack Reacher tycker inte om att bli behandlad på det här sättet. Han förstår att de har något att dölja i staden och börjar sin egen envisa kamp för att avslöja stadens hemlighet.

Inte den allra bästa Jack Reacherboken, men ändå mycket fängslande och läsvärd. Ett klart boktips!

Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars hittar du den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.

Kim M. Kimselius

2014-04-01

Patrick Fransson

2013-11-10

Lättsam och underhållande. Bra bok.

Peo Edvinsson

2013-06-01

En klassisk Jack Reacher = väl värd att läsa.

2010-03-11

Jag gillar Lee Childs böcker annars, men denna var inte bra. Ointressant historia och Reacher var inte riktigt sig själv tycker jag. Har man inte läst Child förut, välj en annan bok. Tex Prickskytten.