Not Dead Enough

James, Peter

| 2007

2017-01-04

Egentligen hade jag gett upp den här serien, redan efter den första jag läste, som var andra delen Ett snyggt lik, men många bokbloggare älskar hans böcker så jag tänkte att jag kanske hade fel. Jag råkade då köpa på mig både första och tredje delarna. Efter att ha läst Levande begravd så var jag ännu inte övertygad om Peter James förträfflighet. Nu, efter tredje delen, är jag övertygad. Dock inte om hans förträfflighet. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2017/01/langt-ifran-dod-av-peter-james.html

Gun Britt Sjödin

2016-03-30

Efter att ha läst levande begravd, måste jag bara läsa nästa bok.

Lena L

2015-01-20

Spännande med flera parallella handlingar som knyts ihop på ett superbt sätt.

2014-08-21

Peter James har en härlig förmåga att sy ihop en riktigt spännande intrig. Jag gillar hans sätt att skriva och även huvudpersonerna Roy Grace och hans flickvän Cleo. Denna tredje roman i sviten når däremot inte alls upp till samma riktigt höga nivå som de första böckerna i serien gjorde. Bra och spännande bladvändare men lite förutsägbar. Dock klart läsvärd.

A H

2013-08-09

Mycket bra!! Rekommenderas

Peter Gänger

2013-01-24

Bra engelsk deckare som behåller spänningen ända in i slutet. Det blir definitivt fler deckare av Peter James framöver. Rekommenderas!

Kitty Cat

2012-12-28

Jag gillar verkligen karaktärerna! Storyn är kanske inte helt klockren men tillräckligt spännande för att generera en fyra.

Pia Stendahl

2012-05-16

"Långt ifrån död" är en riktig bladvändare. Spännande från sida ett och hela vägen igenom. Intrigen är ganska invecklad utan att bli komplicerad.

Jag har många teorier om upplösningen på boken och jag tror ett tag att jag har kommit på hur det hela hänger ihop. Men så överraskar Peter James mig igen i slutändan i alla fall. Jag gillar att läsa deckare där man som läsare har en möjlighet i att spekulera i gärningsmän och motiv.

Karaktärerna är intressanta och jag tycker mycket om kriminalkommissarie Roy Grace. Och jag ser verkligen fram emot att träffa honom igen fram över.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Elisabeth E

2010-04-28

Spännande, spännande och återigen igen - spännande!

Magnus Falkman

2009-05-05

Om Peter James två tidigare böcker om kommissarie Roy Grace var två fullträffar, så är den tredje boken "Långt ifrån död" en besvikelse.

De två tidigare böckerna var händelserika och så pass spännande att man knappt ville lägga ifrån sig böckerna. Lång ifrån död är dock en seg historia som aldrig blir speciellt spännande.

Boken är även längre än de två föregående, vilket blir tydlig då man märker att boken innehåller allt för mycket "utfyllnad" där historien fylls ut med icke händelser, och där händelsebeskrivningarna blir allt för omfattande.

Kan rekommendera de två föregående böckerna i serien "Levande begravd" och "Ett snyggt lik".
Den tredje delen "Lång ifrån död" känns som att man både kan ha och mista.