Nora O'Donoghues dröm

Binchy, Maeve

| 1997

Följ än en gång med till Maeve Binchys magiska värld!I sin ungdom följde Nora O'Donoghue den man hon älskade till hans hemby i Italien. I tjugotre år bodde hon där och betraktade på avstånd hans familjeliv - det liv hon inte fick delta i. Vid hans död återvänder hon till hemlandet och Dublin. Här skapar hon en ny tillvaro för sig själv och många andra.Noras kvällskurs i italienska vid Mountainviewskolan i Dublin liknar ingen annan. Den skapas av drömmarna och förhoppningarna hos dem som deltar. Och när de slutligen beger sig till Italien tillsammans blir ingenting som förut...

2020-05-04

Jag älskade Den magiska källan och tyckte även att Stjärnklara Nätter var en bra bok av Binchy. Den här skulle kunna vara riktigt bra, den börjar ju bra men är alldeles för långdragen för min smak. Man hade lätt kunnat kapa 200 sidor utan att direkt missa något. De första berättelserna tycker jag bäst om men sedan när de karaktärerna ska interaktera med alla de nya karaktärerna så märker jag att jag har glömt de första karaktärerna i boken. Den är på inget sätt dålig utan underhållande och välskriven och absolut läsvärd, men definitivt inte hennes bästa bok enligt mig.
Slutbetyg, en stark 3:a!

Carina Svensson

2012-04-15

Brukar inte läsa denna typ av romaner, men jag lockades av dess handling då jag läste om den här inne på Boktipset. Då jag sedan bara någon dag efteråt såg den bland böcker till salu på biblioteket, tolkade jag det som ett tecken på att köpa och läsa den.

Detta har jag absolut inte ångrat! Boken handling grep tag i mig och den hade aldrig några svackor. Intressant att få lära känna de olika karraktärerna och få följa handlingen utifrån deras synvinkel.

Malin Tillmar

2010-08-02

Njutning!
Man läser med ett leende och vill inte skiljas från bokens karaktärer när slutet närmar sig. Läs!

Lotta Norén

2009-09-09

Läste den på svenska (Nora O´Donoghues dröm ).