Noll K

DeLillo, Don

| 2016

”Vi föds utan att ha valt det. Måste vi dö på samma sätt?” På en hemlig plats i Centralasien har miljardären Ross Lockhart skapat en anläggning där svårt sjuka kan frysas ner i hopp om att en dag få återvända till livet. Dit kommer hans son Jeffrey, för att bevittna styvmodern Artis sista dagar. Efter flera böcker i det mindre formatet återkommer Don DeLillo med en brett anlagd roman om vår tid. ”Noll K” är en mästerlig skildring av livets kamp med döden.

Mikael Linder

2018-05-03

Oerhört välskriven roman. Fokus ligger på döden, eller är det livet. Eller kanske livet efter döden? "Alla vill äga jordens undergång". En bok man behöver lägga ifrån sig flera gånger under tidens gång, bara för att bara fundera över vad man precis läst. Tyvärr blir jag lite paff över slutet, då det nästan inte finns något. Behöver nog fundera ett bra tag till över innehållet.

Zack Simone

2017-04-02

Saknar konflikten i boken. Det är för lätt att ge upp livet. För lätt att köpa efterlivet, som ingen känner, men som bygger på vetenskap, snarare än religion. Jag tappar medkännandet lite. Ändå stimulerande, ganska ofta.

Emma Fägerlind

2017-02-04

En lite väl konstig bok totalt sett, men med delar som får mig att reflektera över hela grejen med att leva och att vara människa. Och det är en grej jag verkligen gillar med böcker, när de gör så.