Nikkis dagbok 3: Berättelser om en (INTE SÅ) talangfull popstjärna

»En fullträff för unga humorfans!« | TIDNINGEN KULTUREN # Över 15 miljoner sålda exemplar världen över. # På väg att bli storfilm i Hollywood! I Nikkis dagbok #3: Berättelser om en (inte så) talangfull popstjärna får vi följa fjortonåriga Nikki Maxwell som i text och teckningar skildrar sitt dagliga liv med alla dess utmaningar. Hon skriver om sina vänner, förälskelser, om sin familj och om att lyckas eller inte lyckas bli popstjärna. Nikkis dagbok är utformad som en dagbok och rikt illustrerad med teckningar och seriestrippar. En motsvarighet till Jeff Kinneys Dagbok för alla mina fans - fast med en tjej som huvudperson! En given hit för tjejer från 9 år och uppåt. RACHEL RENÉE RUSSELL är en amerikansk advokat som föredrar att skriva barnböcker framför juridiska resuméer. Hon bor för närvarande i Michigan.

Den liknar typ ettan.

M.C

Den är väldigt romantisk och lång så den kan vara lite långtråkigt. Men den var otroligt rolig och jag rekommenderar den om du gillar att läsa en lång bok🌸🌼/June

bra

Bra om man gillar någon annans liv

den var bra

den var bra

4A_Tegelhagen

2021-09-28

Den är bra och spänande från början till slut jag älskar dom

dom här böckerna tycker jag är väääääldigt bra

bra

boken handlar om nikki sjunger och nikki är en rockstar.

Järnåkra 4b

2021-09-17

väldigt spännande och rolig bok/Ella

Nikki ska gå och äta pizza med sin lillasyster. De som jobbar där drar en nummer lapp som det står bord 7 på. De som sitter vid bord sju ska gå upp på scen och danca. Nikki och hennes lillasyster sitter vid bord 7. Nikki förklarar väldigt artigt att hon inte vill gå upp där och danca. Men hennes lillasyster vägrar att betala för maten om de inte går upp och dancar. Då ger Nikki upp och går upp och dancar med sin lillasyster men först kollar hon om det finns någon från hennes skola men hon ser ingen. Mitt i dancen ser hon att den taskiga tjejen Mackenzie från hennes skola dyka upp från ingenstans och stå där och filma.
- Nikki så modigt av dig att gå upp där på scen och göra bort dig för hela världen, sa Mackenzie
- Mackenzie det är max 200 personer här inne. Så jag skulle inte kalla det hela världen, sa Nikki
- Nej, men det blir det när jag lägger upp det på youtube, sa Mackenzie
Hon kunde inte mena allvar skulle Mackenzie verkligen göra så mot mig?