Neverworld Wake

Pessl, Marisha

Flag from da

Engang var Beatrice og hendes fire bedste venner dem, som alle andre elever på skolen så op til. Men pludselig døde Beatrices kæreste, Jim, og alt ændrede sig.  Et år efter deres eksamen genforenes vennerne, og Beatrice håber at nå til bunds i de ubesvarede spørgsmål om Jims død, som bliver ved med at plage hende.   På vej hjem fra en bytur kører de galt, men kommer tilsyneladende uskadte hjem. En mystisk mand banker på døren og meddeler dem noget, der umuligt kan være sandt: De døde alle i bilulykken, og de befinder sig nu i en fold i tiden, er et sted mellem liv og død ? et såkaldt neverworld wake. Deres eneste mulighed for at undslippe er, hvis de alle kan træffe det samme grusomme og umulige valg.  Det første Neverworld wake er begyndt!

2021-04-26

När lite mer än halva var läst så tänkte jag att den väl var okej men inte mer än så. Den växte dock på slutet och landar på 3+. Inte fantastiskt men den hade ändå något visst kan jag konstatera nu.

Katarina Sjöö

2020-06-12

Inte lika bra som hennes tidigare två böcker men det handlar nog om att det här var en renodlad ungdomsbok. Inte riktigt lika mörk som de två första, vilket jag saknade. Men ändå bra! Läste ut på två dagar.

Kristina Sund

2019-10-06

Fascinerande bok. Önskar att jag varit 20 när jag läste den! Men trots att jag nu är över 40 blev det ändå en solklar 4:a!

Anna Hedenstedt

2019-07-04

LYCKAN när jag hittade en ny av Pessl helt av en slump inne på bibblans ungdomsavdelning! Den här följde hennes stil fint; ett episkt äventyrsmysterium där man på slutet har den vemodiga känslan "Jag fick vara med om detta, men det är slut nu... " Mitt 20-åriga jag hade lätt gett boken fem stjärnor.