Nelly Rapp och varulvarna

Widmark, Martin

| 2021

Monsteragenten Nelly Rapp har fått förhållningsorder från Lena-Sleva på Monsterakademin om att inta beredskap V3; V för varulvar och 3 för högsta beredskap. Det betyder att det snart blir fullmåne, tiden då vissa varelser förvandlas från vanliga människor till livsfarliga, blodtörstiga bestar!Nelly Rapp kan knappt tro att brevet är sant, där hon går i solen med sin bassethund London framför sig på vägen, för att hälsa på hans föräldrar ute på kenneln. Men när hon möter de tystlåtna hundskötarna Ralf och Vanja ute på kenneln, ringer Lena-Slevas varningar i öronen. De går nämligen lite framåtböjda, andas med öppen mun och enligt kennelföreståndaren bär de solglasögon oavsett väder. Och blir de inte hårigare för var dag? Nelly Rapp och London måste agera med snabbhet, mod och hel del fantasi, för snart kan det vara för sent ...

Den var bra och jätte rolig. Lagom med text.

2021-10-27

bra

2021-10-25

inte så bra men ändå bra

2021-10-01

Gillar inte Nelly rapp så mycket men den var bra ändå!

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-09-28

Bokens titel. Nelly Rapp och varulvarna
Bokens författare:Martin Widmark

Undersök!
Beskriv huvudpersonen:Det är en tjej som heter Nelly Rapp.

När och var utspelar sig handlingen:På en camping på sommaren.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):
Äventyr
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:
Det handlar om att två personer kanske kommer att bli en varulv.
Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: Att London förvandlas till en varulv.

2021-09-27

Boken var bra och spännande men ibland va den tråkig.

Freja Hildingsson

2014-10-14

Spännande och lite läskig.den här boken hade bra bilder också.

Sara Persson

2011-04-14

den här boken som jag har läst den heter Varulvarna och det hanlar om en flicka som heter Nelly.

ronja eriksson

2011-02-14

bra

Stella G

2010-04-30

Spännande!!!!!

Karin Löfstrand

2010-02-02

Linus har helt snöat in på Nelly Rapp och kanske framför allt Martin Widmark. Läs mer låter det varje kväll! Tyvärr för en vuxen tar berättelsen slut för fort som högläsningsbok. Jag anar att när han lär sig läsa själv kommer han vilja läsa om alla Nelly-böcker själv. De är ju trots allt skrivna för nybörjarläsare. Kul och spännande utan att överhuvudtaget bli läskigt.