Nelly Rapp och frankensteinaren

Widmark, Martin

| 2017

2021-12-17

Den är jättebra! Det händer typ saker hela tiden.

Den var inte så rolig.

Lite tråkig.

Klass_11A

2021-12-15

Bästa boken jag kan läsa den om och om igen denna delen är min favorit för att den är bra bra bra det jag tyckte var bäst var när hon åkte till sn farbror och det var meningen att hon skulle få bricka tio men i en av de andra böckerna gillar jag att hennes kompis också blir en som hon det hade varit coolt att gå på den akademin. Namnet leva-sleva var roligt tack för att ni/du gjorde denna boken ❤️❤️❤️❤️❤️

4A, Almunge skola

ganska tråkig

4A, Almunge skola

ganska tråkig

Tvetafriskola åk 4

2021-12-02

Boken handlar om e tjej som ska bli monsteragent.
Jag tycker mest om plan att överlista en vampyr.

Nelly Rapp och hennes familj blir bjuden på middag hos hennes farbror Kannibal. Nelly behövde gå på toaletten och betjänten skulle visa vägen. Men Nelly kom inte alls till någon toalett. Hon kom till ett gammalt klassrum. där träffar hon en dam som kallas Lena Sleva. Lena Sleva vill att Nelly ska bli monsteragent, men för att bli det måste hon klara ett test. Ett test där hon ska lura en livs levande... VAMPYR! Nelly lyckas överlista vampyren och blir monsteragent nummer 11. Det började med en middag och sedan ett test för att bli en monsteragent. Hur kunde Nelly överlista vampyren? Jo hon låtsades sälja tandkräm och tandtråd mm. sedan smög hon in i vampyrens hus när han skulle hämta plånboken. När vampyren hade hämtat plånboken så blev han lite förvånad för att Nelly inte var där. så att vampyren gick och la sig när Nelly gömde sig i vampyrens garderob. Men när hon skulle gå ut från garderoben var det låst.😨 Nelly försökte ta sig ut men det gick inte. efter ett tag kom hon ut men hela planen var att hon skulle skada vampyren INTE döda. 😈 Nelly ska komma till farbror Kannibal på sommarlovet då hon ska utbilda sig. I bilen längtade Nelly tills att hon skulle få komma tillbaka till monsterakademin. Nellys föräldrar tyckte att det var väldigt konstigt att hon ville tillbaka. Jag gillar denna boken för att den är rolig och spännande. Jag rekommenderar denna boken för 8-11 åringar. Boken är inte jätte svårläst men inte för lättläst. Om du gillar denna kommer du nog också gilla LasseMaja böcker.

Balltorpsskolan 4A

Inte den bästa

Frankensteinaren är rolig och spännande, 4 stjärnor

boken är bra och spännande, 4 stjärnor

boken är bra och spännande, 4 stjärnor

ganska bra bok så att jag rekomenderar den

4A Svandammsskolan

2021-09-23

Boken var ganska bra och spännande. Nelly Rapp är bra.

Den var rolig, spännande och intressant. För att Nelly Rapp fick ett uppdrag av sin monsteragent att spionera på Robert Steen själva Frankensteinaren.

Den var bra för att den var spännande. Men den var också ganska lättläst.

Teresia Kjellgren

2016-05-10

Nyfiken på böckerna om Nelly Rapp och den första levererade iaf så pass att resten ska läsas!

Isabella Applebaker

2015-09-28

Väldigt spännande

Fredrik Palmqvist

2013-06-11

Dom här två böcker som finns i denna bok är spännande , läs värdig :-)

Erika Nilsson

2012-02-19

Den här är också ganska bra!!!!

Denna bok var helt klart i min smak och jag tycket att den var spännande och mysig =)

Elvira Dahle

2011-02-15

DEn var ganska bra

Vilma Heldestad

2011-02-15

minns inte så mycket nmen tyckte om den när jag läste den :D

Monika Häägg

2010-06-22

Första delen i en härlig monsterhistoria om Nelly Rapp.En bok för de lite yngre läsarna med underbara bilder av Christina Alvner.

Stella G

2010-04-30

Spännande!

Stella G

2010-04-30

Rolig och spännande!

Anna Hallqvist

2009-10-12

Detta är alltså den första i serien om Nelly Rapp.
De är bra nybörjarböcker.
Lättlästa, lagom stor text.
Tillräckligt spännande för att vilja vända blad igen och igen och igen.
Underbara bilder.

Yes, Martin Widmark lyckas lika bra med Nelly Rapp som med Lasse och Maja.
Även om LasseMaja är mer verkliga såklart, Nelly Rapp kittlar fantasin lite...