Nej tack

Hrknen, Anna-Leena

| 2010

Nej tack r en r och humoristisk roman som ofrskrckt slr ner p de mma punkterna i ett ihoptorkat och avsomnat ktenskap. Heli och Matti r i fyrtiorsldern, har en dotter p tretton och har varit gifta i mnga r. Heli r fortfarande mycket frlskad i Matti. Men Matti har tappat lusten. Aldrig vill han ha sex lngre. Han sitter bara framfr datorn i ett par gamla mysbrallor. Det nrmaste de kommit intimitet p senare r r en liten kram. "Inte i kvll, lskling", blir svaret nr Heli - mer eller mindre direkt - gr ett nrmande. Hon knner sig alltmer frdmjukad. Inte sllan slutar det med grl. Vart tog lusten vgen? Nr brjade de prata frbi varandra? "Hur var din dag?" Svalt, som om de var ytligt bekanta. Heli drivs i sin frtvivlan in i en otrohetsaffr som hon egentligen inte nskar. Matti fr veta och Heli avslutar frhllandet. Men kan de fortfarande hitta tillbaka till...

2018-07-31

Rappt skriven, lttlst och underhllande. Fylld med mycket svart humoristisk humor, mycket sex och ett visst mtt allvar ocks. Jag tyckte mycket om boken och jag lser mer n grna fler bcker av Anna-Leena Hrknen!
Mitt slutbetyg blir, en 4:a! Rekommenderas!

Cissi Rosenqvist

2013-02-21

Nja det mesta i boken gick ut p sex s r man ute efter tantsnusk r den lysande. Trodde att den skulle vara rolig och att man kunde f skratta t elndet men tyvrr blev det inte mnga fniss.

Ullis N

2011-08-14

Nej, den var alldeles fr mrk och cynisk fr min del. Jag gillar inte chic-lit dr allt r rosenrtt, men inte heller relations-noir dr ALLA frhllanden r kass.

amanda sj

2010-11-18

En vlskriven blandning av insiktsfull frhllandeproblematik med fga blygsamma erotiska inslag. Underbara dialoger och psykologisk underton.

2010-10-13

En lttlst och ppenhjrtig bok om ett ktenskap p upphllningen. Mycket humor i, men ocks mnga frigjorda sexscener, s den r inget fr knsliga.

Men jag tyckte den var bra, och kan rekommendera den.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg - http://bim.blogg.se/category/bokrecensioner.html )