Nattvakt

Whitfield, Kit

| 2007

Lola Galley ser ut precis som vi. Det är hennes stora problem i livet, det är det som isolerar henne från släktingar, vänner och älskare och fyller henne med en sakta växande vrede som hotar att svämma över alla bräddar: hon är en helt vanlig människa i en värld som är likadan som vår, förutom en enda avgörande punkt: nästan hela mänskligheten består av varulvar.När det är dags för fullmåne rustar sig Lola Galley för en hård natt. Hon tillhör den lilla minoritet människor som inte förvandlas till varulvar under dessa nätter, därför är det hennes högst otacksamma uppgift att hålla "lykanterna", varulvarna, under uppsikt. Lola är en "nolla", en person född med defekten att inte resa ragg vid fullmåne.Då en nära vän och kollega hittas mördad, är det Lolas uppgift att utreda brottet. Frustrerad och driven av ilska efter alla år i samhällets marginal, är hon fast besluten...

Izabela Horn

2013-08-17

en annorlunda handling, 99,6% av mänskligheten består av lykaner dvs människor som förvandlas till vargar vid fullmåne. Varulvar fantaster blir nog besvikna på denna bok eftersom den mycket handlar om utsatthet och klass skillnader inte någon handling som brukar karaktärisera en varulv bok, men jag tyckte den var jätte bra, kul med lite unik handling.

Annelie A

2012-09-07

Jag började också läsa boken men tyckte att den var otroligt rörig så jag gav upp.

Detta var en bok som bara var för mycket tycker jag så jag gav upp den.

Sophie Sundin

2010-05-31

Jag gillar fantasi och jag gillar böcker med läskiga monster i. Men en bok som främst handlar om utanförskap men som även inkluderar varulvar blev bara för mycket. Det blev så mycket att det blev tråkigt.