Nattrov

En ung man hittas naken mitt på vägen i vinternatten. Han är död.Chocken i den lugna Göteborgsförorten är stor och journalisten Jennifer Sundin får i uppgift att rapportera. Hon gräver i den dödes förflutna och skräms av det meningslösa våld som breder ut sig bland unga.När en kvinna försvinner efter en utekväll dras Jennifer in i fallet och hamnar oväntat i dramats absoluta mitt. Samarbetet med polisen blir komplicerat och spåren leder i flera riktningar. Någon ljuger, men vem?Samtidigt försöker Jennifer få ihop sitt nya varannan vecka-liv och hantera den oro som sakta växer. Det blir svårare än någonsin när fallen hon skriver om tränger sig hela vägen in i hennes hem. Klockan tickar och insatsen är hög ? liv eller död.Nattrov är en tät, välskriven deckare om den orädda frilansjournalisten Jennifer Sundin. Det är den fristående uppföljaren till Syndoffer,...

Å

Åsa Öhnell

2023-10-29

Den andra boken i serien. Jag älskar den! Spänning, humor, härliga miljöbeskrivningar. Ser fram emot nästa del!

Å

Åsa Öhnell

2023-10-29

2023-08-26

”Nattrov” är den andra boken om frilansjournalisten Jennifer Sundin, polisen Strömberg, fotografen Petter och hunden Goblin.

Det här är en välskriven och jäkligt bra spänningsroman som inte riktigt går att sluta läsa när man väl börjat. Jag tycker om det vardagliga som finns bredvid spänningen, bland annat kampen om barnen som hon har varannan vecka. Hur hon får kämpa med exmaken som inte är en av mina favorit karaktärer.

Jeanette är bra på att skildra karaktärer och miljöer i boken. Tycker om hur relationerna mellan dem utvecklas och gestaltas. Det är helt klart en spännande bok och jag tycker om att följa Jennifer. Sätt av tid när du börjar läsa bara, du kommer inte att vilja lägga boken ifrån dig.

2023-04-10

Riktigt bra fortsättning på serien om Jennifer Sundin. Spännande och lättläst. Intressanta personkaraktärer. Det enda som skaver är förhållandet till "vännen" Annie. Gissningsvis förklarades det i del ett, men det minns jag ju inte. Den relation är dock en cliffhanger för nästa del i serien... Retsamt slut alltså!

2023-02-27

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den här boken, Nattrov, är författaren Jeanette Bergenstavs andra bok. Hennes första bok heter Syndoffer, och den har jag läst, och den tyckte jag om. Den här boken är en fristående fortsättning på den första boken, och den handlar också om journalisten Jennifer Sundin. Jag tycker mycket om huvudpersonen och dom andra karaktärerna som är med i båda böckerna. Och jag kommer definitivt att följa bokserien vidare i framtiden. Kan absolut rekommendera båda böckerna.

Maria Jacobsson

2022-11-25

Nattrov är andra boken av författaren. Jag tycker att den är snäppet bättre, en 4,5, det märks att hon hittat sin stil. Huvudpersonen Jennifer är journalist med ett trassligt liv. Skild, varannveckasförälder och svårt förlossningsskadad med operationer som följd. Hennes pappa är periodare och bor på en båt, men kan stundtals vara ett stöd i Jemnifers trassliga tillvaro. Fotografen Peter är inte den hon gillar bäst, men han ställer alltid upp när det gäller. I denna boken blir en kille mördad och två ungdomar kidnappade. Frågan är om fallen hör ihop? Lättläst och spännande från början till slut!

Kaffeläsaren

2022-11-16

Nattrov är den andra delen i serien om frilansjournalisten Jennifer Sundin. Jag läste första delen Syndoffer när den släpptes och tyckte väldigt mycket om den och har sen dess längtat efter fortsättningen.
Jennifer Sundin är en orädd journalist som ofta hamnar mitt i hetluften bland de fall hon skriver om. Hon är en karaktär som är lätt att ta till sig och känna igen sig i, då hon inte är någon übermänniska utan hon är mänsklig och har sina fel och brister som vi alla har. Jag gillar att författaren skildrar hur jävligt det är att leva med kronisk smärta och hur det tär på psyket och påverkar ens relationer. Det är något som omgivningen ofta har svårt att förstå, så det är superbra att författaren belyser detta via sin karaktär. Jag är glad att hunden Goblin även finns med på ett hörn även i denna bok, han är så fint skildrad och det värmer djurhjärtat. Nattrov kopplar grepp om mig från första sidan för att sen inte släppa taget förrän boken är helt färdigläst. Den är spännande och har ett starkt framåtdriv rakt igenom, precis så som jag önskar att bra deckare ska vara. Berättelsen är underhållande och oförutsägbar och bjuder på flera överraskningar efter vägen. Med Nattrov har författaren verkligen visat att hon är ett namn att räkna med inom deckargenren, boken är förbaskat bra!

Monica Bäckelin

2022-11-11

Spännande, välskriven och intressant. En bladvändare, väntar på nästa.