Nattåget

Ollmark, Lena

Vill du höra något riktigt, riktigt läskigt? Känsliga föräldrar varnas ? Mardrömssällskapet har packat sina väskor och klivit ombord på ett nattåg. De samlas i restaurangvagnen tillsammans med både resenärer och tågvärdar som skrattar nervöst medan tåget rullar genom natten. Mardrömssällskapets uppgift är att berätta så hemska historier som möjligt - om onda platser, mörka hemligheter och djupa sorger. Som till exempel: Hur farligt kan det vara att inte städa sitt rum? Vad händer i världens läskigaste spökhistoria? Och utför man verkligen skrämmande experiment på gammelfarmors ålderdomshem? Men berättelserna lockar också fram onda krafter som rör sig genom vagnar och kupéer. Det är något märkligt med just det här nattåget ? Fem nya kusliga spökhistorier samlade i en bok, för dig som älskar att bli rädd!

🌹Denna 🎧📚 var Mysig, Läskig & Riktigt Spännande Bladvändare den passar från 6år & uppåt😱
💜💜💜💜🌹

Gullis lästips

2020-10-21

5 TOKHEMSKA KORTA SPÖKHISTORIER FÖR DIG SOM ÄLSKAR ATT BLI RÄDD!

Nu när det är tid att karva en pumpa, tända några ljus då är det perfekt att läsa rysaren Mardrömssällskapet - Nattåget som är en bok fylld med olika korta kusliga spökhistorier.

I boken får vi läsa om ett hemskt skrämmande och underbart gäng av trasiga själar som kallas Mardrömssällskapet. Med dem har man aldrig tråkigt. Den här gången träffas vi på ett nattåg och berättar kusliga och lustiga historier om saker man kanske inte visste att man behövde vara rädd för. Vad är det för skrämmande som väntar i badhusets bassänger och vilka hemska experiment utförs på mormors äldreboende? Det obehagligaste av allt är nog sanningen om vad som kan hända om jag inte städar i min väldigt röriga garderob. Vi har sen tidigare träffat detta hemska sällskap och fått läsa om andra skrämmande berättelser i den tidigare fristående boken Mardrömssällskapet.

Här har författaren Lena Ollmark lyckats skapa spökhistorier som grundar sig i vardagen, där vanliga miljöer och händelser som barnrum, en skola och ett tåg och andra vanliga platser plötsligt blir till något kusligt.

Nattåget är en skrämmande bok fylld med olika kusliga spökhistorier som är riktiga rysare för barn- och unga och som passar ypperligt som högläsningsbok till Halloween.