Nätterna vid havet

Sparks, Nicholas

| 2003

Fyrtiofemåriga Adrienne Willis tvingas att omvärdera sitt liv då hennes man överger henne för en yngre kvinna. Sårad och i behov av vila flyr hon till kuststaden Rodanthe. Men när en storm sveper in över området verkar det som om Adriennes perfekta helg kommer att bli förstörd - tills en ny gäst, Paul, dyker upp. Paul, femtiofyra och läkare, har precis skilt sig och tvingats lämna sin karriär bakom sig. Medan stormen kommer allt närmare finner två sargade människor tröst i varandras famn och under några dagar sätts känslor i rörelse som kommer att påverka dem för all framtid.Av bästsäljarförfattaren Nicholas Sparks utkom senast Drömmarnas väg. Övers: Mai Broddvall

Maylie Haim Poulsen

2020-04-28

En lite sorglig men mest gripande berättelse. Vacker och mysig.

Sabine Minell

2012-06-17

Jag älskar Nicholas Sparks, han har ju skrivit böcker som sedan har blivit film och några av dem råkar vara mina absoluta favoritfilmer. Så jag gillade denna bok också, jag tycker om på vilket sätt omgivningen skildras, jag blir så sugen på att själv få vara i detta värdshus och gå längs stranden (dock inte under den värsta stormen som skildras i boken). Fin historia helt enkelt.

Sabine Minell

2012-06-17