Nattens furste

Rice, Anne

| 1991

Elisabet Berg

2019-03-11

Anne Rice r nn slags vampyrisk Paolo Coelho. Sprkligt och innehllsmssigt begriper jag inte hur hon har kunnat bli s stor. Den hr boken var lngtrkig och enformig. Alla dessa vampyrer som hela tiden ska hlla p och filosofera om godhet och ondska, krlek och meningen med livet!
De beter sig som obegripliga idioter. I ena sekunden ba "jag lskar dig min skna!" och i andra "GRRR MORR" *vaser som krossas dramatiskt mot marmor*. Och alla de hr trttsamma beskrivningarna p deras ansiktsuttryck som r "nstan som ddliga" men sen pltsligt blir "som sten", om vartannat! I varenda konversation! Och det faktum att dessa vampyrer inte tycks fatta nnting alls! Mste sga att beskrivningen man fr dr vampyrerna tnker tillbaka p sin historia, r rent ljevckande med enormt stora luckor. Det r som att man skulle kunna tro att dessa urldriga varelser helt saknar insikt och intuition om vad som r sant.

Gillar du Paolo Coelho och hon som skrev "fyra nyanser av grey" eller vad den heter, s kan jag tnka mig att du gillar den hr boken. Billigt, romantiskt dravel, skrivet med dligt sprk, taffliga beskrivningar och med nn slags halvdan "andlighet" som svvar ver det hela p ett extremt frutsebart och enkelsprigt stt. Grattis, d har du funnit din bok.

Rekommenderar ingen att lsa denna bok, vare sig vnner eller fiender.

Helena Flemstrm

2018-04-17

Mycket bra!

Anna-klara Akar

2012-08-10

om alla Twilightfans ville lsa Ann Rices bcker, i alla fall de tre frsta. Fantastiskt vampyruniversum, karaktrer som bde r onda och goda. Frst lste jag En vampyrsbeknnelser, sedan den hr och fram trder tv Lestat, fascinerande som sedan glider ihop till en.

Per Englund

2011-10-07

Det var ngra r sedan jag lste denna bok men jag kom ihg att den var otroligt bra

2010-01-06

Av Anne Rice. Lste den under min "vampyrperiod" :) Kom p engelska 1985. Tyckte bttre om En vampyrs beknnelse, men just d var det allt i vampyrvg som gllde. Allt kommer tillbaka... :)