Natten d Sigge fddes

Hallberg, Lin

| 2011

Simon och Eric trttnar aldrig p att hra mammas historier om deras lskade shettisar, Sam och Sigge.Det hr r den spnnande berttelsen om ovdersnatten ute p heden nr Sigge fddes. En lttlst bok i frg fr alla killar och tjejer som har brjat lsa sjlva!Du kan lsa mer om Sam och Sigge i BUS-serien (Brobyungarnas shettisar), som handlar om ponnytjejen Elina och hennes kompisar. De hller till i det mysiga shettisstallet i Broby, som drivs av Ingela, vrldens bsta ridlrare! Hr mter Elina Sigge, den staste lilla shetlandsponny hon ngonsin har sett.Pressrster om andra bcker om Sigge:"Detta r en hstbok nr det nr som bst." BTJ-hftet"Vilka underbara bcker!" Norrtelje Tidning

Braaaaaaaaaaaaaaa💓💓💓😆😆😆😆

2021-11-16

Det r en godnattsaga till sm barn.

Balltorpsskolan 4A

2021-10-28

en hst fds. och mamma berttar om sam och sigge. dom drmmer om att vara riddare p sam och sigge.

2021-10-28

Bra

den var bra

Den var helt okej

Balltorpsskolan 4A

2021-10-11

den var rolig och lite trttande

Sigge:D

rolig,gulig,spnnande

rolig,gulig,spnnande

Bra!

Jag gav den fem stjrnor fr att den handlar om hstar och fr att den r lagom spnnande.

ganska bra bok fr 3 pong

Bra om man gillar hstar som jag.

den r bra fr folk som gillar hstar.

2021-09-20

Bra men inte s spnnande.

I Natten d Sigge fddes av Lin Hallberg med illustrationer av Margareta Nordqvist fr vi veta hur det gick till nr shettisen Sigge fddes. Sigge tillhr en familj som har tv pojkar som heter Eric och Simon, de har ven en till shettis som heter Sam. Familjen bor i Sverige men har tidigare bott i England. Pojkarna lskar att hra mamma bertta historier om Sam och Sigge, ikvll ville Simon hra om nr Sigge fddes. Mamma berttar om hur det sg ut i England dr de bodde och dr Sigge r fdd. Hon berttar att det var en regnig och stormig natt p heden dr hstarnas hage var. garna Ann och David gav sig ut i gryningen fr att se hur hstarna hade klarat nattens storm. Inget var sig likt p heden och hstarna var frsvunna, till slut hittades de uppskrmda och oroliga. Det var bara Samira som stod lugnt och stilla med svansen mot vinden, bakom henne tittade ett litet svart huvud fram... En fin och spnnande bok tycker min sjurige son och jag. Vi har tidigare lyssnat p ljudboken om Sam och Sigge och nu var det roligt att lsa om nr Sigge var fl. Boken r rikligt illustrerad med mysiga bilder p engelsk landsbygd och fina hstar. Boken r utgiven av Bonnier Carlsen (2011) och r en lite MER att LSA-bok som r perfekt fr de som har kommit igng att lsa, den passar ven fint som hglsningsbok. Det finns flera bcker om Sigge samt om Sam och Sigge. Vi kommer garanterat att lsa fler bcker om Sigge (och Sam)! 🐎

Lotta Berling

2012-11-27

Lite rrigt berttad i ramberttelsen om nattningen av brderna Eric och Simon, men sjlva berttelsen om nr flet fds i stormen r spnnande och informativ - man lr sig lite om hstar.

Emilia Funkquist

2012-05-14