Natten r ljuv

Catarina Rutstrm

2014-06-23

Sprket var ibland mycket vackert men ofta knligt vilket gjorde att den svenska versttningen var trkig att lsa.

Ulla Englund

2013-07-21

Det tog mycket lng tid att lsa ut denna roman, men r det en nackdel egentligen? Och varfr mste en frfattares verk jmfras med andra av hans bcker?

Sofia E

2012-06-05

Jag skulle sannolikt ha gett ett hgre betyg om jag inte hade lst en s hemsk versttning, nu nskade jag att sidorna bara skulle ta slut. Men den dliga versttningen lyckades nd inte ta helt kol p den fngslande atmosfren som finns i Fitzgeralds sprk.

Elisabeth E

2011-10-02

Den var bttre n jag trodde att den skulle vara. Jag gillade Scotts sprk och stil. Dock var karaktrerna mest deprimerade s det var inte ngon srskilt glad lsning.

Christian Hvestad

2011-09-10

Fitzgeralds uppfljare till The Great Gatsby r i sin melankoliska ton dock mer lik Hemingways The Sun Also Rises, snarare n sin fregngare. Liknelserna med dessa tv fullndade msterverk r det enda som hller Tender is the Night frn det dlaste betyget, d den inte riktigt nr samma blndande hjder. Men den r vldigt nra.

Bjrn von Gegerfelt

2011-01-24

Hypnotisk stmning frn det frvirrade 20-talet. Nr trots mnga likheter givetvis inte upp till "Och solen har sin gngs" hjder, men det gr ju ingen bok.

Halina petersen

2009-06-13

one of my most beloved books