Natt i skolan

Bross, Helena

| 2010

Succén med Klass 1b fortsätter! Lättlästa böcker där både killar och tjejer kan känna igen sig och där varje bok i serien har någon eller några av kompisarna i Klass 1b som huvudperson.Varför får bara femmorna åka på lägerskola och sova över? Orättvist tycker barnen i Klass 1b. De vill ju också. ? Vi kan sova över i gympasalen, föreslår Oscar.Vilken tokig idé, tycker fröken, men föräldrarna säger ja. Man ska ha pyjamas och sovsäck med sig. Men nallen, ska den följa med? Tänk om någon skrattar?"Natt i skolan" är den elfte helt fristående delen i serien om barnen i Klass 1b. Läs också: "Spöket i skolan", "Starkast i klassen", "Hemliga kompisar", "Världens finaste glasögon", "Ny i klassen", "Tandligan", "Vilse i skogen", "Vi vill ha disco", "Skrik och bajs" och "Ring 112!".

Per Olsskolan/fyror

2021-11-17

Barnen i ettan får sova över i gympasalen

Fjord Roder

2021-11-17

helt ok

bra antar jag

Den var bra! handlade om att sova i idrottshallen och det vill jag göra någon gång

den var ok

Den var tråkig för att det är inte långa texter

Den var rätt så bra för att den handlade om att sova över i skolan

Den var ganska bra för att den var lite rolig och spännande

Den var tråkig och passar för en 5-åring

Spännande!!

den var bra, handlar mycket om jympa

klass 1b sover över i skolan den är ganska bra

Gruvrisets 11:or 4A

2021-09-21

Den var rolig för den handla om att en klass ville sova över i skolan.

boken handlade om att de skulle sova över i skolan de va kull att läsa den ok kul när läraren läste en bok till baren