När Sverige blev fantastiskt : eller en sjuttioåring på väg till omskolning och en hundraåring stiger in genom pärleporten

Mattson, Ingvar

| 2015

Flag from sv

0


Vi skriver 1970-talets början. Den centrala organisationen för svensk turism fyller 70 år. Styrelsen beslutar att det moderna arbetssättet Marknadsföring skall introduceras inom svensk turism och anställer en marknadschef, tillika vice VD.Det sker tillbakablickar på ?födelsedagarna? för den svenska turistorganisationen där ordet reklam får en speciell tolkning.Svensk turism betraktades av allmänheten på 70-talet som något av en nedvärderad verksamhet.Utlandskontoren Àyttas in på ambassader och franska gendarmer delar ut svenska turistbroschyrer, Free of charge. Svenska regeringen beslutar att det ökande charterresandet till solen i söder ska få konkurrens via kampanjer om turism till svensk allmänhet. Temat Sverige är fantastiskt föds och kom för att stanna.Sveriges Turistråd får en Utvecklings- och utbildningsenhet, som medverkar vid marknadsanpassad produktutveckling av bl a Sälen-området...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok