När Lucy Sullivan skulle gifta sig

Keyes, Marian

| 2000

1907

När Lucy Sullivans arbetskamrater får för sig att de ska låta spå sig följer hon med för att få sig ett gott skratt. Och hon blir inte särskilt imponerad av mrs Nolan, som påstår att Lucy inom ett år kommer att traska uppför altargången. Ingenting kunde vara mer fel. Lucy är knappast giftastypen. Men när de andras spådomar en efter en besannas blir hon nervös; hon är ju nöjd med livet som det är. Hon trivs med att spendera kvällarna på puben, ta hem främmande män till lägenheten som hon delar med sina kompisar, att äta hämtmat och att aldrig städa. Men så möter hon Gus, och hon kan inte låta bli att undra: Är han möjligtvis en potentiell herr Lucy Sullivan?Marian Keyes är född 1963 och uppvuxen på Irland. Hon slog igenom i England och Irland med När Lucy Sullivan skulle gifta sig och har sedan dess haft stora framgångar med Vattenmelonen och En oväntad semester. Hon har gjort sig känd för...

Anki Hedberg

2018-04-04

Lättsamt, trivsamt och vilsamt

PL *

2012-04-04

Alldeles för lättsmält och förutsägbart. Ganska dåligt, faktiskt.

Linda Åslund

2011-10-14

Jag vill kunna sätta halva stjärnor! Det här är mer än en trea. Hade boken kunnat undvika en banalförenklad sista fjärdedel, så hade den kanske till och med varit i klass med hyllade En dag av David Nicholls, tycker jag. Naturlig dialog, karaktärer att le åt. Ett levande porträtt av en ganska naiv Lucy (eftersom läsaren förstår det mesta om henne så mycket tidigare än vad hon gör), men som också innehåller viktiga växa-upp frågor som depressiva inslag, alkohol och gränsdragning - åtminstone de första två är inte så vanliga sidospår i chick-lit, enligt min fördom. Första jag läser av Marian Keyes.

hanna säkkinen

2011-03-15

varm och inerhållande som vanligt när Marian skriver

Maria Blomkvist

2010-07-30

Kanske blev jag bortskämd med Keyes "Vattenmelonen" men jag tycker inte att "När Lucy Sullivan skulle gifta sig" når upp till samma nivå varken historie- eller språkmässigt. Jag tycker att den är alldeles för förutsägbar och inte gav den mig några högljudda skratt heller.

2010-07-23

Jag gillar verkligen Keyes och den här är inget undantag.

jenny modin

2010-01-17

En av de främsta i genren. Väldigt välskriven vilket visar varför Marian Keyes är en av de främsta chick-lit-författarna.

M W

2009-12-01

Johanna Lilja

2009-09-04

Förutsägbar!

Karin Huss

2009-09-02

en bagatell men mycket charmig