Nr Lucy Sullivan skulle gifta sig

Keyes, Marian

| 2000

1915

Nr Lucy Sullivans arbetskamrater fr fr sig att de ska lta sp sig fljer hon med fr att f sig ett gott skratt. Och hon blir inte srskilt imponerad av mrs Nolan, som pstr att Lucy inom ett r kommer att traska uppfr altargngen. Ingenting kunde vara mer fel. Lucy r knappast giftastypen. Men nr de andras spdomar en efter en besannas blir hon nervs; hon r ju njd med livet som det r. Hon trivs med att spendera kvllarna p puben, ta hem frmmande mn till lgenheten som hon delar med sina kompisar, att ta hmtmat och att aldrig stda. Men s mter hon Gus, och hon kan inte lta bli att undra: r han mjligtvis en potentiell herr Lucy Sullivan?Marian Keyes r fdd 1963 och uppvuxen p Irland. Hon slog igenom i England och Irland med Nr Lucy Sullivan skulle gifta sig och har sedan dess haft stora framgngar med Vattenmelonen och En ovntad semester. Hon har gjort sig knd fr...

PL *

2012-04-04

Alldeles fr lttsmlt och frutsgbart. Ganska dligt, faktiskt.

Linda slund

2011-10-14

Jag vill kunna stta halva stjrnor! Det hr r mer n en trea. Hade boken kunnat undvika en banalfrenklad sista fjrdedel, s hade den kanske till och med varit i klass med hyllade En dag av David Nicholls, tycker jag. Naturlig dialog, karaktrer att le t. Ett levande portrtt av en ganska naiv Lucy (eftersom lsaren frstr det mesta om henne s mycket tidigare n vad hon gr), men som ocks innehller viktiga vxa-upp frgor som depressiva inslag, alkohol och grnsdragning - tminstone de frsta tv r inte s vanliga sidospr i chick-lit, enligt min frdom. Frsta jag lser av Marian Keyes.

hanna skkinen

2011-03-15

varm och inerhllande som vanligt nr Marian skriver

Maria Blomkvist

2010-07-30

Kanske blev jag bortskmd med Keyes "Vattenmelonen" men jag tycker inte att "Nr Lucy Sullivan skulle gifta sig" nr upp till samma niv varken historie- eller sprkmssigt. Jag tycker att den r alldeles fr frutsgbar och inte gav den mig ngra hgljudda skratt heller.

2010-07-23

Jag gillar verkligen Keyes och den hr r inget undantag.

jenny modin

2010-01-17

En av de frmsta i genren. Vldigt vlskriven vilket visar varfr Marian Keyes r en av de frmsta chick-lit-frfattarna.

M W

2009-12-01

Johanna Lilja

2009-09-04

Frutsgbar!

Karin Huss

2009-09-02

en bagatell men mycket charmig