När ljuset släcks

Hedman, Magnus

| 2012

Magnus Hedman var en av Sveriges mest framgångs­rika och populära fotbollsspelare genom tiderna. När ljuset släcks är hans memoarer - en ärlig, rak och naken berättelse om hur man går från att ha allt - familj, status, arbete och pengar - till att förlora allt. Nyårsdagen 2011. Magnus Hedman vaknar ensam på en soffa i en kompis lägenhet vid Hornstull. Bakfull och fortfarande iklädd smoking. Minnena från gårdagens fest hopar sig i huvudet. Återigen lite för full på krogen. Ett onödigt tjafs i garderoben. Som självklart nu slås upp på löpsedlarna som ett bittert fylleslagsmål. En kall hand kramar hans inälvor. Magnus kippar efter andan. Det här är inte jag, tänker han. "Inte det här." De senaste...

Desirée Strömberg

2013-07-09

Helt okej handling, men språket är en mardröm.

Marie Hvall

2013-06-26

Jag förstår tanken bakom att berätta om karriären och hans liv då, en viss kunskap om detta krävs för att läsaren ska förstå hur det blev som det blev. Däremot vet jag av att ha följt honom på bla twitter att den här mannen har kommit till så många bra insikter och jag hoppas att vi får läsa mer av detta i framtiden. I den här boken utgör den delen tyvärr bara slutet.

Mycket rak och ärlig bok som jag gillade väldigt mycket. Bakom rubrikerna-bok!

Pia Stendahl

2013-01-04

Bokens första hälft är lite långsam och med stort fokus på fotboll men när vi kommer till Hedmans liv efter fotbollskafriären det är då boken blir intressant.

www.bokbrus.se finns boken recenserad i sin helhet.

Ida

2012-10-26

de första två tredjedelen är mkt uppräkning av vad han har gjort och hur han levde. intressant men för mkt "då var jag ung och dum". men sista delen var intressant. allt som hände efter att han slutat med fotbollen. det man har läst om i tidningen, om hur han såg det från sin sida.