När klockan slår fem

Rudberg, Denise

| 2015

Femte delen i den populära Elegant crime-serien är här. Den ovanliga men mycket populära deckarhjältinnan Marianne Jidhoff ? medelålders änka och åklagarsekreterare ? är tillbaka.Det är sensommar och Stockholm skakas av en rad överfallsvåldtäkter i de finaste kvarteren på Östermalm. När ett av våldtäktsoffren mördas, och hon visar sig vara dottern till en välrenommerad kommissarie, får åklagarsekreterare Marianne Jidhoff och hennes kollegor det känsliga fallet. De börjar misstänka att det finns kopplingar till en serie våldtäkter som skedde tjugo år tidigare i Lunds studentkretsar. Tillvägagångssättet då liksom nu är utstuderat ? efter att noggrant ha valt ut sina offer tar sig gärningsmannen in i deras hem när de sover.Marianne Jidhoff, kriminalkommissarie Torsten Ehn och kriminalassistent Augustin Madrid anar att våldtäktsmannen själv har kopplingar till Östermalm, men upptäcker...

Marina Pedersen

2016-11-05

Bra

2016-04-18

Jag har lite svårt för Rudbergs böcker tyvärr. För ofta får jag påminna mig om att inte ha förutfattade meningar. Men det blir lite för mycket pengar, lyx och fokus på dyrare vanor, vilket jag ibland (miss)uppfattar som ett statement. Tyvärr. Dock bådar nästa bok för lite roliga händelser i det privata livet.

My.loved.books

2016-04-14

Å vad jag tycker om Denise Rudbergs böcker och hennes karaktärer! :D

Lotta Lettenström

2016-03-12

Jag tyckte om den! Lite gammaldags deckare över detta.

är jag började med denna serie hade jag inte läst något av Denise Rudberg innan men efter första boken var jag fast. Eller rättare sagt ljudbok, för jag har lyssnat på serien, Anna.Maria Käll är en fantastisk uppläsare. Denna del 5 i serien var riktigt bra och bitvis spännande. Tur att det är kallt så vi kan ha fönstret stängt.

Lena L

2015-12-26

Årets julklappsbok. Spänning, flärd och kärlek kryddad med mord. Perfekt så här efter julmaten.

2015-12-10

Denise Rudberg har gett ut runt tjugo stycken böcker, och jag tror faktiskt att jag har läst dom allihopa. Jag gillar hennes sätt att skriva. Tycker att hennes böcker är lättlästa, lättsmälta, snabblästa, enkla, och underhållande.

Den här boken är den femte delen om Marianne Jidhoff, i den serie böcker som Denise Rudberg kallar Elegant Crime, som är kriminalromaner i överklassmiljöer.

Jag tycker att ?När klockan slår fem? var precis lika bra som dom fyra tidigare böckerna. Så jag kan absolut rekommendera den, men allra helst hela serien i rätt ordning.

Maria Olofsson

2015-12-09

Riktigt bra, som alla andra böcker i serien. Svårt att sluta läsa!

2015-11-11

Jag retar mig något rent förjävligt på Marianne Jidhoffs plötsliga hundförakt! Det är en sådan människa som jag i verkliga livet har god lust att smeta in hundbajs i ansiktet på. Deckarintrigen är dessutom pinsamt förutsägbar! De två stjärnorna ger jag till uppläsaren Anna Maria Käll som alltid är bra, boken däremot är värd en stor fet nolla! Jag varnar hundälskare från att läsa den här boken!