När kartan förändrar affärslandskapet

Normann, Richard

| 2001

Flag from sv

2


I När kartan förändrar affärslandskapet presenterar Richard Normann, en av vår tids ledande ledarskapstänkare, ett nytt synsätt när det gäller strategi. Han redovisar en ny och originell modell för att analysera verksamheten och skapa en annorlunda framtid för företag som är beredda till verkligen radikalt nytänkande. Med den teknik som nu finns tillgänglig är nästan allting möjligt att åstadkomma, begränsningarna ligger enbart i våra inrotade vanor, våra tankemönster och vår kultur. Utmaningen för dagens ledare ligger i att dels förmå översätta en framtidsvision till tydliga målsättningar genom att omtolka affärssystem och värdeskapande, dels säkerställa den process där medarbetarna byter tankemönster för att kunna omvandla vision och målsättningar till faktiska resultat. Med utgångspunkt i ledarskap, strategi, innovationsförmåga och resultatmätning visar Richard Normann på nyskapande...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok