Nr jag hr din rst

Meyer, Stephenie

| 2007

NR JAG HR DIN RST av Stephenie Meyer Alla som har vntat p att f veta hur det gick fr Bella och Edward kan nu stta tnderna i denna fantastiska uppfljare. Bella firar sin fdelsedag tillsammans med Edward och hans familj. Men firandet fr ett minst sagt abrupt slut nr Bella skr sig p en glasskrva och familjens "yngsta" vampyr inte kan lgga band p sina knslor utan kastar sig ver henne. Hndelsen fr Edward att inse vilken fara han och hans familj utgr fr Bella och han ser ingen annan utvg n att lmna henne. Bella srjer Edward och dras djupare och djupare ner i en depression. En dag fr hon se en av mnnen som Edward tvingades rdda henne ifrn. Utan att tnka p konsekvenserna nrmar hon sig mannen. Pltsligt hr hon Edwards rst inuti sitt huvud. Med orolig stmma varnar han henne och hon fylls av ett mrkligt lugn. Efter den hndelsen ser Bella till att hamna i den ena...

Karoline Norheim

2017-06-18

Den boken jag gillar minst i Twilight-serien kanske r fr jag r team Edward

ven vuxna kvinnor kan uppskatta denna serie!

Maryam Chaid

2016-12-17

Jag frstr inte hur ngon i hela vrlden inte kan tycka om den hr boken. Visserligen r den hemskt sorglig, men det finns ingen bok i vrlden som man kan ryckas med lika mycket som med Nr jag hr din rst.

Linna Hjalmarsson

2014-11-06

Jag LSKADE denna bok lika mycket som dom andra... LOVE IT!
Ls alla bcker!

Izabela Kosznik

2014-07-16

Twilight filmer har verkligen gjorts exakt efter bckerna. Bra ungdoms bok .

Helena S

2013-08-26

Lite bttre n frsta boken. Psycho-Edward r inte med s mycket, och det r sknt. Fr d fr Bella nmligen en antydan till en personlighet och en gnutta humor. Sen (SPOILER) kommer Eddie tillbaka och frvandlar henne till ett vp igen. Fortfarande tunn handling och barnsligt sprk, jag kan inte frm mig att g upp till en tva i betyg.

Mathilda Flood

2012-11-24

En mycket jobbigare resa att flja Bella i den hr boken. Fortfarande vldigt lttlst.

Pernilla Lindholm

2012-11-08

Precis som ettan, fast kanske ngot smre. Underhllande, men inte s vrst mycket mer. En svag trea.

Nathalie Nilsson

2012-08-23

Bckerna blir bara bttre och bttre, svrt att slppa bckerna utan man vill bara lsa vidare.

Ellinor Classon

2012-08-09

Hon r s taskig som plgar Jakob

Bea Johansson

2012-08-09

Den hr boken handlar ju omigen om Bellas krlekspartner, och den hr gngen verkar det vara Jacob som blir den trstande Klippan. Men Nr jag hr din rst r den smsta boken i den serien!!!!
Jag, som brukar kunna lsa det allra trkigaste, fick verkligen tvinga mig sjlv framgr i denna torra bok...

Maria Blomkvist

2012-06-27

Fortsttningen p Twilight hller absolut intresset vid liv och historien utvecklas och utvidgas. Dremot blir det aningen lngtrkigt att lsa om huvudkaraktrens 500 sidor lnga depression och ngest.

Bra men tycker nd att det var den trkigaste (fast inte trkig) av twilight bckerna!

Gabriella Plnborg

2012-05-13

Inte lika bra som ettan men helt okej.

Michaela .

2012-05-11

jag lskar litteratur som portrtterar kvinnor som handlings- och frsvarslsa mnniskor, svida de inte har en stor och stark beskyddande man i sin nrhet.

Linda Sjberg

2012-03-23

Underbar bok!

Liv Danjoux

2012-03-13

Dlig, smre, smst. Behver jag precisera mig mer?

Rebecka Tjder

2012-01-26

Ngot bttre (mindre dlig) n Twilight, vilket inte sger srskilt mycket. Det som r "bttre" r att det, till skillnad frn i frsta boken, finns ngot som kan liknas vid en handling innan man lst fyra femtedelar. Jacob r, i alla fall i brjan, en lite mer sympatisk karaktr n Edward (det vill sga visar inte lika glasklara kvinnomisshandlartendenser) vilket gr att New Moon inte r helt outhrdlig. Men rligt talat, vill man lsa vampyrromans finns det nd ondligt mycket mer vlskrivna och intressanta bcker n Twilightserien, bcker som dessutom har ordentliga karaktrer som, typ, har en personlighet.

Josefin Bengtsson

2012-01-03

Twilight r en av de bsta serierna jag lst!

Anita Younan

2011-12-12

Super bra skrivet!

Paul Karlsson

2011-10-06

Lite mer svrta och tonrsdepression n vad frsta boken hade. Ibland r det bara deprimerande och segt att lsa om hur Bella saknar sin lskade Edward. Men samtidigt ger det mjlighet till frdjupning i andra karaktrer som Jacob Black. Varulven som blir en del av triangeldramat som kommer att prgla denna historia. S summeringen r spnnande men segt ibland. Ls den fr att f mer ktt p benen till fortsatt lsning av dessa bcker.

Victoria Lidin

2011-10-03

Asbra!! :D

Sara Eriksson

2011-09-18

h! Jag lskar den hr boken. Nr Edward gr slut med henne, s brjar jag till och med grta och nr hon umgs med Jake s blir jag lika glad som hon. Jag blir vldigt splittrad mellan honom och Edward, vem som egentligen r "bst" :)

Iris Eriksson

2011-06-24

LIka bra som ettan, tog mig en dag den hr ocks. Underbar! I'm in love! Vad jag str mig p r dock att det alltid mste vara ett triangeldrama i sdana hr bcker... varfr mste ngon alltid bli srad? Men Steph ger fortfarande!

Jwan Abdulkarim

2011-06-12

Hon r ju s jvla bra p att skriva s det inte r sant!

Sofie Petersson

2011-05-29

En ljummen fortsttning p Twilight. Funkar att lsa, men lmnar inga direkta avtryck. Men visst, serien r som gjord fr bioduken och det r inte helt fel med lite pkldd tonrsromantik a la vampyr. Och andra varelser vntar i kulisserna...

Ester Hilmersson

2011-05-22

Twilight bckerna r de bsta bckerna jag ngonsin har lst! Stephenie fr verkligen med alla knslor och hndelser som man kan och inte kan uppleva. Jag lskar det!

Ida

2011-03-29

Boken r svr att lgga ifrn sig och vldigt lttlst men nd s r den inte speciellt bra. Sprket r uselt emellant och dialogen mellan Edward och Bella gr till verdrift. Vidare r Bellas tankegngar underliga och knns inte verkliga.
Men som sagt, jag vill fortstta lsa fr jag vill veta hur det slutar...

2011-01-05

Underbar precis som ettan! Tycker dock att det r lite synd att det handlar s lite om just Edward och Bella. r en vldigt sorglig framtoning i den hr boken, men nd lyckas hon f mej att fastna och lska den hr boken nt sanslst!

Elin Hess

2010-12-04

Uppfljaren brjar bra men blir lite fr melankolisk och seg. 2:a halvan, dr inte Bella gr och r deprimerad hela tiden r dock klockren. Lsarens inblick i vampyrvrden djupnar.

Elin Segerlind

2010-12-03

Det r Edward som gr bckerna bra... (ni som har lst den frstr)

Edgar Mrk

2010-10-09

Ocks mycket bra!

Natalie S

2010-10-03

Bella's depression tcker strre delen av boken vilket gjorde att jag fann den ngot, om inte mycket, lngtrkig. Jmfrt med sin fregngare, som jag verkligen gillade.

Anna Johansson

2010-07-12

Inte lika bra som Om jag kunde drmma, men nstan. Lngtar att f lsa den tredje boken.

Johanna Lundin

2010-05-27

Den bsta och mest intensiva av de fyra bckerna.

2010-04-05

En helt hrlig bok om vad man r beredd att gra fr den person man lskar!

jeanette kron

2010-03-22

fortsttning p den ofrbjudna krlek ocks toppen bra

Lejla k<<

2010-03-01

rtt bra, men inte lika grym som den frsta delen!

Anna Lidin

2010-02-12

Nja, en fortsttning p en historia, en fortsttning i samma stil, med samma uppbyggnad. Historien blir mer och mer intensiv ju lngre bak i boken man kommer. Den rinner ltt mellan fingrarna!

Underbar!

Emma Andersson

2010-01-25

Jag tyckte att den hr berttelsen brjade vldigt bra och var nstan bttre n frsta boken. Jake r en hrlig karaktr och jag kan ingenting annat n att hoppas att Bella ska glmma sin irriterande krlek till Edward som har lmnat henne. Nej sjlvklart gr hon inte det utan hon drar land och rike runt fr att leta efter sin frlorade krlek fr att f lyssna till hans smriga krleksfrklaringar nnu en gng. Frn en mycket stark start blev boken bara segare och segare mot slutet. Jag tycker inte att Stephenie Meyer varken lyckas bygga upp en spnning eller knyta ihop historien lika bra som i frsta boken s nej, det slutar p en svag trea i betyg.

Eva Bohman

2010-01-22

nnu mer tradig n den frsta, str mig ngot otroligt p Bella. Det var bara slutet som rddade boken, nr det blir spnnande r det verkligen spnnande!

Natasha Illys

2009-12-14

Bttre n Twilight. Knner igen mig i den hr tonringen och det r sknt att Bella fr en riktig vn. Spnnande.

2009-12-13

Betyget r frn yngste sonen, 11 r. Han ville inte att serien skulle ta slut!

Sabine Minell

2009-12-08

Jag vill egentligen inte peka ut en favorit i twilight-sagan men om jag nu ska gra det s blir det nog "nr jag hr din rst" (Har visserligen inte lst klart fjrde boken nnu och den kan nog bli en ny favorit). Jag lskar det faktum att Jacob Black spelar en vsentlig roll i denna bok och att han och Bella utvecklar en stark vnskap. Jag r totalt frtrollad av Edward, som alla andra r, men Jacobs karaktr r vldigt speciell... en fin kontrast till allt.

elicia andonovska

2009-11-16

BSTA BOKEN!

Josefine Larsson

2009-10-20

De hr bckerna fngslar en p ngot vis, men det blir smre och smre fr varja bok tyvrr. Men samtidigt kan jag ju inte lta bli att lyssna p nsta (ljudbok)

Felicia Axelsson

2009-10-10

Hur fr man ens ge ut en sn bok som r s seg?

Karin Lfstrand

2009-10-09

Det r inte utan att man blir full i skratt av att andra boken vljer att fokusera p VARULVAR och att lilla vna Bella hamnar i fokus. Lite seg och lngsam handling men trots det god underhllning.

Linnea F

2009-09-26

lskar boken! ntligen slipper man irriterande Edward och fr lra knna Jake lite mer. =D

Agnes Westerlund

2009-09-25

Den andra boken i twilight serien. Den r inte lika bra som dom andra bkerna. Den brjar bli rolig att lsa i slutet. Men ls den nd! Puss Agnes

narin topal

2009-09-25

jtte bra bok jag rekomenderar att alla ska lsa den hr boken

Sofia kerberg

2009-09-20

Tja, vad ska man sga -- fortstter i samma stil som Twilight med att packa s mnga fjortis-favoriter som mjligt. Antingen kan man se det som oskyldigt om n berknande eller ocks som direkt farligt att Meyer obnhrligt fortstter att s tydligt visa upp att man som flicka/kvinna ska tolka ett klassiskt stalker beteenede som bara ett ytterligare bevis p oddlig krlek. Om inte annat har vi de hr orimliga frvntningarna p krlek -- allvarligt, killen tigger om ett committment frn Bellas sida och mste vertyga henne om att han verkligen lskar henne.

Moy .

2009-09-04

Jag grt floder nr jag lste denna.

Elisabeth Bomb

2009-08-30

Den absolut bsta av de fyra!

Andrea Zackrisson

2009-08-15

Definitivt mycket smre n den frsta, var faktiskt riktigt besviken p den. Hoppas p att de tv andra blir bttre, den hr var alltfr mycket riktad till tonringar.

Cyd Vicious

2009-07-26

Smrja, smre n frsta boken.

Sara Tuneld

2009-07-05

Vrldens bsta uppfljare!! Nr denna maldes igenom blev det 12 lstimmar p en dag! Rekomenderas starkt!!

Jane Carlsson

2009-06-27

Som oftast nr det handar om serier r den andra boken segare men nd s mste den finnas fr att fra handlingen framt.
En riktig prla fast den inte nr upp till den frstas riktiga strlglans.

Jeanette Algeson

2009-06-24

Bara fr att den var s larvigt rolig och ja skrattade mig igenom strre delen av boken.
Ja tror inte att det var tnkt att den skulle uppfattas som srskillt rolig, men det r min sikt iaf.

frken svensson

2009-06-22

En st bok. Jag gillar ju vampyrbcker.Men den hr r lite vl gullig fr min smak. Det r en ungdomsbok och det knns. Jag lste den p engelska fr att lura mig sjlv att tro att den var lite vuxnare...

Hamphus Kjellman

2009-06-11

Om man jmfr med de resterande bckerna i serien s var det hr den boken som tilltalade mig minst. Jag kan inte sga att det hnde lite i den, men det som hnde var nd ganska trkigt - om man ska vlja det uttrycket. Men missfrst mig inte. Boken var nd vldigt bra, men av serien s var det den som ligger lgst.

Maria Josefsson

2009-06-09

Denna bok fngade mig betydligt mer n fregngaren, "Om jag kunde drmma". Det r framfr allt intressantare relationer och bttre personportrtt i mitt tycke.

Dock r bde sprk och tempo ojmnt. Jag tycker att boken hade fler glimtar av bra sprkbruk, men tyvrr ramlar man snart ner i de vanliga hjulspren av klyschor igen. Tempot i berttelsen r upplagd p ungefr samma stt som i fregngaren, det r lugnt och avvgt fr det mesta, fr att sedan mynna ut i ett par kapitel med massa action. Det gr att historien knns lite osammanhngande i min smak.

verlag knns boken som en mellanpassage som ska leda historien fram till kommande bcker, men det r helt okej fr mig. Den fascinerar mig s pass mycket att jag ger den ett snpp hgre i betyg n "Om jag kunde drmma".