När jag hör din röst

Meyer, Stephenie

| 2007

NÄR JAG HÖR DIN RÖST av Stephenie Meyer Alla som har väntat på att få veta hur det gick för Bella och Edward kan nu sätta tänderna i denna fantastiska uppföljare. Bella firar sin födelsedag tillsammans med Edward och hans familj. Men firandet får ett minst sagt abrupt slut när Bella skär sig på en glasskärva och familjens "yngsta" vampyr inte kan lägga band på sina känslor utan kastar sig över henne. Händelsen får Edward att inse vilken fara han och hans familj utgör för Bella och han ser ingen annan utväg än att lämna henne. Bella sörjer Edward och dras djupare och djupare ner i en depression. En dag får hon se en av männen som Edward tvingades rädda henne ifrån. Utan att tänka på konsekvenserna närmar hon sig mannen. Plötsligt hör hon Edwards röst inuti sitt huvud. Med orolig stämma varnar han henne och hon fylls av ett märkligt lugn. Efter den händelsen ser Bella till att hamna i den ena...

W

Weronica

2022-10-09

Fortsättnings boken i denna serie

Cecilia Hermansson

2022-03-08

Bästa bästa bästa!!!

Ida Bogevik

2019-03-31

Sirkka Aho

2018-09-19

Har inte sett Twilight serien. Blev en bokmal då jag började läsa dem!

En riktigt bra och levande bok. Man kan inte släppa den ur handen när man har börjat att läsa

Liza Stöllman

2018-03-19

Karoline Norheim

2017-06-18

Den boken jag gillar minst i Twilight-serien kanske är för jag är team Edward

Även vuxna kvinnor kan uppskatta denna serie!

Maryam Chaid

2016-12-17

Jag förstår inte hur någon i hela världen inte kan tycka om den här boken. Visserligen är den hemskt sorglig, men det finns ingen bok i världen som man kan ryckas med lika mycket som med När jag hör din röst.

Linnéa Hjalmarsson

2014-11-06

Jag ÄLSKADE denna bok lika mycket som dom andra... LOVE IT!
Läs alla böcker!

Izabela Horn

2014-07-16

Twilight filmer har verkligen gjorts exakt efter böckerna. Bra ungdoms bok .

Helena S

2013-08-26

Lite bättre än första boken. Psycho-Edward är inte med så mycket, och det är skönt. För då får Bella nämligen en antydan till en personlighet och en gnutta humor. Sen (SPOILER) kommer Eddie tillbaka och förvandlar henne till ett våp igen. Fortfarande tunn handling och barnsligt språk, jag kan inte förmå mig att gå upp till en tvåa i betyg.

Mathilda Flood

2012-11-24

En mycket jobbigare resa att följa Bella i den här boken. Fortfarande väldigt lättläst.

Pernilla Lindholm

2012-11-08

Precis som ettan, fast kanske något sämre. Underhållande, men inte så värst mycket mer. En svag trea.

Nathalie Nilsson

2012-08-23

Böckerna blir bara bättre och bättre, svårt att släppa böckerna utan man vill bara läsa vidare.

Ellinor Classon

2012-08-09

Hon är så taskig som plågar Jakob

Bea Johansson

2012-08-09

Den här boken handlar ju omigen om Bellas kärlekspartner, och den här gången verkar det vara Jacob som blir den tröstande Klippan. Men När jag hör din röst är den sämsta boken i den serien!!!!
Jag, som brukar kunna läsa det allra tråkigaste, fick verkligen tvinga mig själv framgår i denna torra bok...

Maria Blomkvist

2012-06-27

Fortsättningen på Twilight håller absolut intresset vid liv och historien utvecklas och utvidgas. Däremot blir det aningen långtråkigt att läsa om huvudkaraktärens 500 sidor långa depression och ångest.

Bra men tycker ändå att det var den tråkigaste (fast inte tråkig) av twilight böckerna!

Gabriella Plånborg

2012-05-13

Inte lika bra som ettan men helt okej.

Linda Sjöberg

2012-03-23

Underbar bok!

Rebecka Tjäder

2012-01-26

Något bättre (mindre dålig) än Twilight, vilket inte säger särskilt mycket. Det som är "bättre" är att det, till skillnad från i första boken, finns något som kan liknas vid en handling innan man läst fyra femtedelar. Jacob är, i alla fall i början, en lite mer sympatisk karaktär än Edward (det vill säga visar inte lika glasklara kvinnomisshandlartendenser) vilket gör att New Moon inte är helt outhärdlig. Men ärligt talat, vill man läsa vampyrromans finns det ändå oändligt mycket mer välskrivna och intressanta böcker än Twilightserien, böcker som dessutom har ordentliga karaktärer som, typ, har en personlighet.

Josefin Bengtsson

2012-01-03

Twilight är en av de bästa serierna jag läst!

Anita Younan

2011-12-12

Super bra skrivet!

Paul Karlsson

2011-10-06

Lite mer svärta och tonårsdepression än vad första boken hade. Ibland är det bara deprimerande och segt att läsa om hur Bella saknar sin älskade Edward. Men samtidigt ger det möjlighet till fördjupning i andra karaktärer som Jacob Black. Varulven som blir en del av triangeldramat som kommer att prägla denna historia. Så summeringen är spännande men segt ibland. Läs den för att få mer kött på benen till fortsatt läsning av dessa böcker.

Victoria Lidin

2011-10-03

Asbra!! :D

Sara Eriksson

2011-09-18

Åh! Jag älskar den här boken. När Edward gör slut med henne, så börjar jag till och med gråta och när hon umgås med Jake så blir jag lika glad som hon. Jag blir väldigt splittrad mellan honom och Edward, vem som egentligen är "bäst" :)

Iris Eriksson

2011-06-24

LIka bra som ettan, tog mig en dag den här också. Underbar! I'm in love! Vad jag stör mig på är dock att det alltid måste vara ett triangeldrama i sådana här böcker... varför måste någon alltid bli sårad? Men Steph äger fortfarande!

Jwan Abdulkarim

2011-06-12

Hon är ju så jävla bra på att skriva så det inte är sant!

Sofie Petersson

2011-05-29

En ljummen fortsättning på Twilight. Funkar att läsa, men lämnar inga direkta avtryck. Men visst, serien är som gjord för bioduken och det är inte helt fel med lite påklädd tonårsromantik a la vampyr. Och andra varelser väntar i kulisserna...

Ester Hilmersson

2011-05-22

Twilight böckerna är de bästa böckerna jag någonsin har läst! Stephenie får verkligen med alla känslor och händelser som man kan och inte kan uppleva. Jag älskar det!

Ida

2011-03-29

Boken är svår att lägga ifrån sig och väldigt lättläst men ändå så är den inte speciellt bra. Språket är uselt emellanåt och dialogen mellan Edward och Bella går till överdrift. Vidare är Bellas tankegångar underliga och känns inte verkliga.
Men som sagt, jag vill fortsätta läsa för jag vill veta hur det slutar...

2011-01-05

Underbar precis som ettan! Tycker dock att det är lite synd att det handlar så lite om just Edward och Bella. Är en väldigt sorglig framtoning i den här boken, men ändå lyckas hon få mej att fastna och älska den här boken nåt sanslöst!

Elin Hess

2010-12-04

Uppföljaren börjar bra men blir lite för melankolisk och seg. 2:a halvan, där inte Bella går och är deprimerad hela tiden är dock klockren. Läsarens inblick i vampyrvärden djupnar.

Elin Segerlind

2010-12-03

Det är Edward som gör böckerna bra... (ni som har läst den förstår)

Edgar Mörk

2010-10-09

Också mycket bra!

Natalie S

2010-10-03

Bella's depression täcker större delen av boken vilket gjorde att jag fann den något, om inte mycket, långtråkig. Jämfört med sin föregångare, som jag verkligen gillade.

Anna Johansson

2010-07-12

Inte lika bra som Om jag kunde drömma, men nästan. Längtar att få läsa den tredje boken.

Johanna Lundin

2010-05-27

Den bästa och mest intensiva av de fyra böckerna.

Maria Klamas

2010-04-05

En helt härlig bok om vad man är beredd att göra för den person man älskar!

jeanette kron

2010-03-22

fortsättning på den oförbjudna kärlek också toppen bra

Lejla k<<

2010-03-01

rätt bra, men inte lika grym som den första delen!

Anna Lidin

2010-02-12

Nåja, en fortsättning på en historia, en fortsättning i samma stil, med samma uppbyggnad. Historien blir mer och mer intensiv ju längre bak i boken man kommer. Den rinner lätt mellan fingrarna!

Underbar!

Emma

2010-01-25

Jag tyckte att den här berättelsen började väldigt bra och var nästan bättre än första boken. Jake är en härlig karaktär och jag kan ingenting annat än att hoppas att Bella ska glömma sin irriterande kärlek till Edward som har lämnat henne. Nej självklart gör hon inte det utan hon drar land och rike runt för att leta efter sin förlorade kärlek för att få lyssna till hans smöriga kärleksförklaringar ännu en gång. Från en mycket stark start blev boken bara segare och segare mot slutet. Jag tycker inte att Stephenie Meyer varken lyckas bygga upp en spänning eller knyta ihop historien lika bra som i första boken så nej, det slutar på en svag trea i betyg.

Eva Bohman

2010-01-22

Ännu mer tradig än den första, stör mig något otroligt på Bella. Det var bara slutet som räddade boken, när det blir spännande är det verkligen spännande!

Natasha Illyés

2009-12-14

Bättre än Twilight. Känner igen mig i den här tonåringen och det är skönt att Bella får en riktig vän. Spännande.

2009-12-13

Betyget är från yngste sonen, 11 år. Han ville inte att serien skulle ta slut!

Sabine Minell

2009-12-08

Jag vill egentligen inte peka ut en favorit i twilight-sagan men om jag nu ska göra det så blir det nog "när jag hör din röst" (Har visserligen inte läst klart fjärde boken ännu och den kan nog bli en ny favorit). Jag älskar det faktum att Jacob Black spelar en väsentlig roll i denna bok och att han och Bella utvecklar en stark vänskap. Jag är totalt förtrollad av Edward, som alla andra är, men Jacobs karaktär är väldigt speciell... en fin kontrast till allt.

elicia andonovska

2009-11-16