När ingen annan ser

Fairhurst, Duncan

| 2007

NÄR INGEN ANNAN SER av Duncan Fairhurst "Min far har stulit första halvan av mitt liv", tänkte jag. "Men den andra halvan tillhör mig." Det här är en gripande sann berättelse om en ung pojke som blev oerhört sviken av den person han älskade allra mest - sin far. Från fyra års ålder bar Duncan Fairhurst på en fruktansvärd hemlighet. Uppfostrad i ett hem där sjuka ritualer var en del av vardagen, blev Duncan manipulerad, retad och sexuellt utnyttjad av sin egen far. I ett desperat försök att slippa undan sin pappas förtryck försökte han vid fjorton års ålder ta sitt eget liv. Till slut flydde han in i en kriminell värld fylld av alkohol och droger. När Duncan för tre år sedan såg sin far hand i hand med en liten pojke, bestämde han sig. Det handlade inte längre bara om honom, andra tvingades uthärda samma sak. Den 16 augusti 2004 anmälde Duncan sin far för sexuellt utnyttjande av barn. Det...

Denna bok var vidrig stark & tankeväckande att vissa föräldrar bara kan leva med sig själva efter något sådant.
Jag kan inte betygsätta detta vidriga för jag finner inga ORD.......😢😢😢😢😢

Izabela Horn

2013-09-03

En hemsk historia om övergrepp , författaren har gått för långt med alla detaljerade beskrivningar , blev äcklad av att läsa om det.

Louise Olsson

2013-03-30

Otroligt bra bok!

2012-07-27

Första delen av boken var riktigt plågsam att ta sig igenom, men det var det värt både för att få upp ögonen för problemet och sedan för att kunna ta del av den positiva vändningen. Som vanligt blir man less på juridiska system som gör det så plågsamt för offer att delta i rättsprocesser.

Lilja Sköld

2012-07-22

Kunde tyvärr inte läsa klart boken, då jag blev äcklad av den. Tråkigt att sådana saker som detta händer men boken får bara en etta i betyg.

Monica Brandts

2011-03-07

Ohygglig historia men faktiskt en riktigt tråkig bok.

Ebba Bryntesson

2010-02-09

En tragisk berättelse om en pojke som utnyttjas av sin far utan att riktigt förstå vad som händer

Madelene Helgesson

2009-07-07

Boken gav mig en helt annan syn på sexuellt utnyttjande av barn och hur det påverkar. Kanske inte den bästa boken någonsin - men helt klart läsvärd.