Nalle Puh

Milne, Arthur

| 1972

När du vaknar på morgonen, Puh, sa Nasse slutligen, vad är det första du säger till dig själv?- Undrar vad vi får till frukost? sa Puh. Vad säger du, Nasse?- Jag säger:''Jag undrar, vad det ska hända för något spännade i dag?'' sa Nasse.Puh nickade tankfullt.- Det är samma sak, sa han.En liten pojke vid namn Christoffer Robin bad en gång att få höra en saga om sig själv och sin teddybjörn. Det blev inte bara en saga utan två hela böcker om björnen Nalle Puh och alla de andra djuren i Sjumilaskogen. Här finns inga förståndiga vuxna. Christoffer Robin är den självskrivne ledaren för Nalle Puh, Nasse, I-or, Tiger, Kängu och Ru. Det är han som hjälper Nasse undan Heffaklumpar och andra farligheter. Det är också han som kramar om Nalle Puh och talar om att han är världens bästa björn.

Hej Bilderbok

2020-11-09

Nalle Puh undersöker världen på sitt eget lilla sätt. Ibland misslyckas hans projekt, som när han skulle försöka skaffa honung med hjälp av att flyga i en blå ballong. Men ibland går det riktigt bra, som när han genom att segla på en flaska och sedan i ett paraply lyckades rädda vännen Nasse undan den stora översvämningen. Kort sagt: man har det sällan tråkigt i den här björnens sällskap.

Felicia Axelsson

2020-06-20

Fantastisk

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

Mysig men inget jag läsaer högt för förskolegruppen.

Mattias Renström

2011-08-01

Makalöst underhållande, med idel intressanta karaktärer och härliga historier. Glöm att det bara är en barnbok, den passar alla. Om inte det här räknas som bladvändare, då vet jag inte vad en bladvändare är!

W

Weronica U

2011-02-22

Bra och söt saga om naslle Puh. Passar barn och vuxna som gillar denna litte nalle.

Alexander Rundberg

2010-05-28

Fick tipsat om att detta skulle vara en underskattad barnbok med mycket vuxenhumor i sig. Jag håller inte med och var mycket besviken.

Fina bilder och charmiga karaktärer dock. De första kapitlen var rätt roliga också men humorn blir rätt fort uttjatad. Som barnbok tror jag dock att den är väldigt bra.

Felicia Axelsson

2009-10-10

Kärlek. Som jag drömde om att bo i sjumilaskogen. berättarspråket är otroligt.

Thomas Rosswall

2009-09-23

Brilliant som barnbok, brilliant som vuxenbok. Shepards originalillustrationer är ett måste. Jag är den lycklige ägaren av originalupplagan.

Tor von Geijer

2009-09-17

!

2009-06-09

ibland ville jag vara tiger, men insåg att jag var mer Nasse... o Håkan läste högt för mig innan jag somna, så ljuvligt!