Ngot du inte vet att jag vet

Bergin, Birgitta

Ett r har gtt sedan den stora frlovningsfesten. Elsa och Thore, 82 r, r nu lyckligt gifta och det r dags att tervnda hem frn Kanariearna. De bjuder ut sina familjer till en helg i skrgrden, och nr alla slktingar dyker upp vibrerar luften av anspnning. Under ret som gtt sedan Elsa och Thore skickade ut sina hrda men rttvisa brev, har flera av slktingarna rannsakat sig sjlva. Men allt r inte frid och frjd nya hemligheter har staplats p varandra, saker har iakttagits och vrderingar har stllts p sin spets. Allting kulminerar i en absurd helg p skrgrdsn. Ngot du inte vet att jag vet r en fristende fortsttning p Som ett brev p posten. Det r en roman fylld av vrme, romantik och svart humor. Birgitta Bergins stil r som vanligt rapp, frlsande och hgst beroendeframkallande.

lskar boken om Thore och Elsa och alla karaktrer.Mycket lttlst bra skriven av Birgitta.Alla ingredienser som ska vara i en bra feelgood roman.Tack fr lsupplevelsen!!Hoppas p mer bcker av Birgitta Bergin.

Ett r efter frlovningsfesten bjuder Elsa och Thore ter ut sina familjer till skrgrden. Efter frlovningsfesten skickade Elsa och Thore ut hrda brev till slktingarna med olika direktiv p hur de ska ta tag i sina liv. Nu ska alla trffas igen. Ska det spra ur igen?
Denna r en fristende fortsttning p Som ett brev p posten, vilken jag inte lst. Jag hade trots det vldigt ltt att komma in i boken och alla karaktrer. Persongalleriet i brjan var till stor hjlp frst fr att veta vilka de r. Boken r s trevlig och s mysig, riktig feelgood nr den r som bst. Ville lsa klart fr att f veta hur det gr, men ville inte att den skulle ta slut. Vill lsa mer om dessa hrliga karaktrer. Tycker Birgitta gr s mlande och bra beskrivningar utav alla personer, man ser dem tydligt framfr sig. Det r en riktig bladvndare som lmnar ett tomrum efter sig.

Betyg: 4,5 av 5.

Ngot du inte vet att jag vet r en fristende fortsttning p boken Som ett brev p posten. Jag lste den boken fr cirka ett r sedan, och den fick hgsta betyget av mig, och var helt klart en av rets bsta bcker.

Den hr boken var nstan lika bra, fr nst hgsta betyget av mig, och var en mycket vrdig uppfljare.

Det str att det r en fristende fortsttning, men jag tycker att man absolut ska lsa Som ett brev p posten frst.

Jag lskade Som ett brev p posten. Den var helt avslutad, men det kndes nd som att det kanske kunde komma en uppfljare. Och jag blev mycket glad nr det gjorde det.

I den hr boken fr man veta hur det har gtt fr alla slktingarna under det r som har gtt sedan den frsta boken slutade.

Boken r mycket vlskriven, gripande, rolig, trovrdig, rrande, lttlst, och inte helt frutsgbar.

Rekommenderar varmt bda bckerna, att lsas i rtt ordning.

Fantastisk, underhllande och gripande!