Något du inte vet att jag vet

Bergin, Birgitta

Ett år har gått sedan den stora förlovningsfesten. Elsa och Thore, 82 år, är nu lyckligt gifta och det är dags att återvända hem från Kanarieöarna. De bjuder ut sina familjer till en helg i skärgården, och när alla släktingar dyker upp vibrerar luften av anspänning. Under året som gått sedan Elsa och Thore skickade ut sina hårda men rättvisa brev, har flera av släktingarna rannsakat sig själva. Men allt är inte frid och fröjd nya hemligheter har staplats på varandra, saker har iakttagits och värderingar har ställts på sin spets. Allting kulminerar i en absurd helg på skärgårdsön. Något du inte vet att jag vet är en fristående fortsättning på Som ett brev på posten. Det är en roman fylld av värme, romantik och svart humor. Birgitta Bergins stil är som vanligt rapp, förlösande och högst beroendeframkallande.

Jan Banan

2017-07-24

Kan inte annat än att falla pladask för detta mycket välskrivna drama. Det här är fortsättningen av "Som ett brev på posten" och det är ett sant nöje att få följa de bägge skruvade familjerna ännu än gång. Man känner sig lite småsadistisk när man fullkomligt frossar och finner nöje i deras usla liv. Mycket läsvärd dubbel!

Pia Gummesson

2017-05-02

Älskar boken om Thore och Elsa och alla karaktärer.Mycket lättläst bra skriven av Birgitta.Alla ingredienser som ska vara i en bra feelgood roman.Tack för läsupplevelsen!!Hoppas på mer böcker av Birgitta Bergin.

2017-04-28

Ett år efter förlovningsfesten bjuder Elsa och Thore åter ut sina familjer till skärgården. Efter förlovningsfesten skickade Elsa och Thore ut hårda brev till släktingarna med olika direktiv på hur de ska ta tag i sina liv. Nu ska alla träffas igen. Ska det spåra ur igen?
Denna är en fristående fortsättning på Som ett brev på posten, vilken jag inte läst. Jag hade trots det väldigt lätt att komma in i boken och alla karaktärer. Persongalleriet i början var till stor hjälp först för att veta vilka de är. Boken är så trevlig och så mysig, riktig feelgood när den är som bäst. Ville läsa klart för att få veta hur det går, men ville inte att den skulle ta slut. Vill läsa mer om dessa härliga karaktärer. Tycker Birgitta gör så målande och bra beskrivningar utav alla personer, man ser dem tydligt framför sig. Det är en riktig bladvändare som lämnar ett tomrum efter sig.

2017-04-27

Betyg: 4,5 av 5.

Något du inte vet att jag vet är en fristående fortsättning på boken Som ett brev på posten. Jag läste den boken för cirka ett år sedan, och den fick högsta betyget av mig, och var helt klart en av årets bästa böcker.

Den här boken var nästan lika bra, får näst högsta betyget av mig, och var en mycket värdig uppföljare.

Det står att det är en fristående fortsättning, men jag tycker att man absolut ska läsa Som ett brev på posten först.

Jag älskade Som ett brev på posten. Den var helt avslutad, men det kändes ändå som att det kanske kunde komma en uppföljare. Och jag blev mycket glad när det gjorde det.

I den här boken får man veta hur det har gått för alla släktingarna under det år som har gått sedan den första boken slutade.

Boken är mycket välskriven, gripande, rolig, trovärdig, rörande, lättläst, och inte helt förutsägbar.

Rekommenderar varmt båda böckerna, att läsas i rätt ordning.

Fantastisk, underhållande och gripande!