Någon annans skuld: Someone else's skin

Hilary, Sarah

| 2014

Förgörande hemligheter Tatueringarna på kroppen har Marnie Rome haft sedan tonåren. Besöken i tatueringsstudion som från början var en revolt mot föräldrarna blev senare en övning i självkontroll och ett sätt att maskera en smärta med en annan. I jobbet som polis i London är Marnie pålitlig, hårdför, briljant och på väg spikrakt uppåt i karriären. Hon har arbetat målmedvetet för att nå sin nuvarande position, driven av ambition men också för att hantera en familjetragedi. För fem år sedan tog hennes fosterbror livet av hennes föräldrar och sitter nu i fängelse. Marnie lider av skuldkänslor och är fast besluten att tvinga brodern att berätta sanningen bakom morden. I kvinnohuset som blivit en tillflykt för misshandlade kvinnor lever Ayana efter att ha mist synen i en syraattack där hennes bröder var gärningsmän. Där finns också Hope som misshandlats av sin man liksom Simone som...

2016-11-28

En bra debut. Vill gärna läsa mer.

2015-12-21

Oj, vilken debut! En mörk, mycket sammansatt deckare i Londonmiljö. Kriminalinspektör Marnie Rome har en oerhört svår bakgrund som ger henne unik inblick i en gärningsmans och ett offers psyke. Det är så välskrivet och det blir så spännande och svårt att förutse. Rekommenderas!

Eva Jacobson

2015-05-01

Ämnet lite annorlunda och bra men tyvärr för många ord och sidor.

2014-11-13

Det här är Sarah Hilarys debutroman, och det var en mycket bra debut tycker jag.

Jag gillade att boken var så förutsättningslös, och oförutsägbar.

Intressanta ämnen var det också i boken, med kvinnomisshandel och familjetragedier i fokus.

Så jag kan absolut rekommendera boken, och jag skulle gärna läsa en bok till om London-polisen Marnie Rome och hennes kollegor.

Annica M

2014-10-01

Lite'trög' i början, men sen blev den bättre.