Näcken

Larsson, Åsa

| 2016

Det är dags för vårens största bokfest när vi når fram till bok nummer 6 ? Näcken, i det unika urban fantasy-eposet ?PAX?! Böckerna som tagit Sverige med storm och som är barnens favoritläsning är skapade av deckardrottningen ÅSA LARSSON, känd för sina kriminalromaner om Rebecka Martinsson, tillsammans med författaren och forskaren, INGELA KORSELL. De hyllade illustrationerna står ingen mindre än serietecknaren bakom Batman för - HENRIK JONSSON.Något går väldigt fel när mellanstadiet på Mariefreds skola har temadag ute på Mälarens is. Iris påstår att det är Näcken som ligger bakom händelserna, och fast Viggo och Alrik tycker att Iris är den asjobbigaste personen i universum så inser de att hon har rätt. Näcken, ett vattenväsen, som dränker sina offer bara för skojs skull. Samtidigt har det kommit en ny slottsfogde till Gripsholms slott, men det är något skumt med honom. Och vad har...

Ulla Englund

2022-08-30

Den var jättespännande och ibland lite läskig. /Victor

4, Vireda Skola

2021-12-15

Den var spännande.

Den var väldigt spännande och mystisk och bra

PAX-böckerna är fyllda med mystik, absolut beroendeframkallande och fängslande och ganska nagelbitande läskiga samtidigt som dom är roliga.

I PAX-bokserie växer de gamla sagorna fram och ger ett nytt liv åt de bortglömda och gömda väsen och tillsammans med en modern skildring blir böckerna till riktigt fängslande, spännande och mystiska bladvändarserie.

Gullis lästips

2019-07-08

Teresia Kjellgren

2016-07-12

"Det här är världsklass" står det på omslaget och jag kan inte göra annat än att hålla med. Läs den!!