Än sjunger hon inga sånger

Fellbrink, Susanne

Cilla Fallander har alltid levt för musiken, men en händelse i det förflutna satte stopp för artistkarriären. I stället arbetar hon nu som nattredigerare på Sundsvalls tidning, samtidigt som hon försöker hantera livet med två små barn, en veckopendlande man samt sångframträdanden på helgerna. En dag bestämmer hon sig: det är äntligen dags att starta en showgrupp och satsa på musiken fullt ut. Samtidigt sprider sig en isande oro i Sundsvall. Flera kvinnor har överfallits av en okänd förövare, och vissa har försvunnit. Cilla börjar känna sig mer och mer övervakad i sin villa och när en personlig tragedi slår till blir hon tvungen att börja nysta i brotten som drabbat staden. I ett bortglömt hus inte långt därifrån längtar en man efter sällskap. Längtar efter någon som kan sjunga för honom. Och han har siktet inställt på Cilla ...

Läs mer på Mias bokhörna

Vilken debut! Fastnade direkt från första sidan. Här ryms många intressanta och aktuella situationer som är så spännande.Överfall , me too rörelsen och en längtan att förverkliga sina mål. Innehåller många fina kvalitéer och den håller hela vägen. Ser framemot att följa Cilla i kommande bok.

Än sjunger hon inga sånger är författarens debutbok och första delen i en planerad serie om Cilla. En riktigt bra debut av författaren, boken är blandning av spänning, vänskap, och vardagslivet som mamma, fru och artist. Boken är välskriven med ett lätt språk att förstå och med ett bra flyt. Boken börjar väldigt spännande och nervkittlande och jag hade svårt att lägga ifrån mig boken, jag ville bara läsa vidare...och jag kände att jag var väldigt glad över att jag inte bor i ett stort hus med källare...min fantasi satte igång och många rysningar kröp innanför skinnet. En bit in i boken så försvinner lite av den nervkittlande nervspänningen då boken övergick mer till en roman då man fick följa Cillas liv som artist - inget negativt med det, jag gillade att läsa om det också, men saknade lite den nervkittlande spänningen till en viss del. En spänningsroman som jag gillade mycket och jag ser fram emot att få läsa mer om Cilla och hennes liv.

2020-02-10

Boken är Susannes deckardebut och det är en spännande debut. I boken möter vi Cilla som drömmer om en karriär som sångerska men det är inte alltid lätt att få ihop vardagen med ett jobb, man och barn. Men så får Cilla chansen att sätta ihop en showgrupp och den chansen tar hon! Samtidigt så drabbas staden av ett gäng överfall mot kvinnor och Cilla känner sig övervakad i sitt eget hem..

En spännande bok där jag emellanåt får kika mig över axeln och tackar mig själv för att jag inte bor i ett hus med källare. ”Än sjunger hon inga sånger” är en deckare man lätt fastnar i, man vill veta hur det går och vem är det som förföljer Cilla? Kapitlen är korta och boken lättläst. Det finns ett driv i boken som är bra! Det är en bra debut och jag läser gärna mer av Susanne!

villa-freja.se

2020-02-06

En spänningsroman skriven av debutanten Fellbrink som jag är säker på har stor potential att utveckla sitt författarskap. Grunden till den här berättelsen är bra och välarbetad, även om jag tycker att mycket runt omkring spretar. Det händer lite för mycket för att det ska kännas trovärdigt eller bli på riktigt medryckande. Det är lätt att vilja för mycket.

Eva Boktokig

2020-01-12

Det är kul när det dyker upp något som känns nytt och det är väl utfört. Så är det med den här berättelsen. Kulissen är musikbranchen och det hela utspelar sig till stor del i Sundsvall.

Det är intressant att följa Cillas drömmar och kamp för att förverkliga dessa drömmar. Därtill är det en spännande deckarhistoria. Så har vi metoo-spåret. I fel händer kunde det ha blivit rörigt, men Susanne Fellbrink imponerar med hur hon får till en välkomponerad historia som känns aktuell, engagerande och originell. Vilken debut!