Mystiska skolan: Svarta madam

Genar, Katarina

| 2014

Kom fram, kom fram Svarta Madam! Följ med till skolan där porten gnisslar, det finns spindelväv i fönstren och man hör väsande andetag i korridoren. Lättläst, rysmysigt och lagom läskigt i Katarina Genars serie för nybörjarläsare. Filmiskt och magiskt illustrerat av Alexander Jansson.Greta och Malte går i ettan. Deras skola är jättegammal. Över hundra år. Ibland händer det mystiska saker. Det knakar och knackar i väggarna. Det är gamla lärare och elever som spökar! De finns överallt. Men de visar sig inte så ofta. I alla fall inte för vem som helst ...? Vilka törs vara med på Svarta Madam? frågar Sally på rasten.Svarta Madam finns i spegeln inne på toa och Sally vet hur man får henne att komma fram.Eller rättare sagt, hon tror att hon vet ?¿Svarta Madam¿ är den första helt fristående delen i serien "Mystiska skolan".

Jag tycker inte att den var så bra men jag kan rekommendera den till de som gillar lite spänning. Den är lett läst.

Gillar man mystiska saker ska man läsa den här boken.
Jag tycker att personer som är 7-10 ska läsa mystiska skolan.
Oliwer Ljungenskolan4a.

2021-10-13

När och var utspelar sig handlingen: på en gammal skola.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:

Jag tycker att boken var bra man det kunde varit mer text det var 61 sidor

jag gillade verkligen denna boken väldigt spännande fast svarta madams leende är läskigt

2021-09-30

:Mystiska skolan svarta Madam
Bokens författare:Katarina Genar Alexander jansson

2021-09-24

Bokens titel:Mystiska skolan svarta Madam
Bokens författare:Katarina Genar Alexander jansson

Svartamadam finns i spegeln på skolan.

Den är bra. För att den lite läskig.

Den är bra. För att den lite läskig.

Svarta madam boken är ganska spännande och det finns en mobbare och hon heter Sally boken handlar om en mobbare som heter Sally och Sally låser in folk på en hemsökt toa och då kommmer svarta madam fram. Jag rekommenderar dom som vill läsa lättlässa

Den var okej att läsa och hade ganska lite text, men kanske i alla fall lite spännande… Den handlar om en mobbare som heter Sally. Hon låser in sig själv och några personer på toan för hon vill locka fram Svarta Madam. Jag rekommenderar den från 7-9 års ålder. Sammanfattningsvis: den är lite spännande men jag är lite för gammal för den, men bra är den.