Mystiska skolan. Spökhunden

Genar, Katarina

| 2015

Följ med till skolan där det händer mystiska saker. Porten gnisslar, det finns spindelväv i fönstren och man hör väsande andetag i korridoren. Lättläst, rysmysigt och lagom läskigt i Katarina Genars serie för nybörjarläsare. Filmiskt och magiskt illustrerat av Alexander Jansson.Greta älskar sin mystiska skola. Där finns både en rektor som spökar och en Skrattfröken som visar sig i spegeln på toa. Och när Greta ser att det är bitmärken på skrivpappret, och hör hur något morrar och krafsar, så förstår hon att det bara kan betyda en sak: Spökhunden har vaknat! Spökhunden är den tredje helt fristående boken om Greta, Malte och Teo i "Mystiska skolan". Läs också: Svarta madam och Anden i glaset.

2021-12-15

Det handlar om tre vänner ena heter Greta Malte och Teo dom hittar en spök hund som sägs är jätte farlig men det var en liten hund valp

2021-11-29

Boken va Spenande lite konstig

Bra bok, spännande och lätt att läsa

Lätt, bra och läskig

En spännande bok. Det finns i en hel serge i olika svårhetsgrad. Älskar alla böcker. Passar de som gillar lite spänning och spöken.

boken var bra och lite mystisk. boken har 60 sidor och ganska lett läst. Boken kunde haft mer eller lite mer sidor

Gillar man hundar ska man läsa den här. Jag tycker att personer som är 7-10 år ska läsa den här boken. Oliwer Ljungenskolan4a.

En bra bok. För den va lite läskig.

inte bra

2021-09-23

Den var inte så jätte rolig. Men den var lite spännande. Den får en trea

2021-09-22

Mystiska skolan - jag ger den 3 stjänor för att den var inte jätteläskig. Albert Eklund.

2021-09-21

det var den här mystiska spökhunden som var på en bild på skolan fast rektorn hållde i den så var det en vanlig valp 🤣🤣😂😂 sen var det en spökhund🤯🤯

Rejmyre skola

2021-09-20

Den var bra!Och spännande./Julia ÅK4

2021-09-16

Förfatare Bonnier Carlsen boken handlar om 3 barn som heter Teo ,Malte,Greta.Som får veta att det finns en spökhund av Sally.Dom går till rektorns rum men rektorn är inte där.dom går till fönstret och kolar in då ser dom en hund. Dom tror att det är spökhunden men de är en hundvalp som rekton pasar.

Den var kort. Bra. inte jätte spänande

Den var bra,Rolig,Spänande.

Den var bra,Rolig,Spänande.