Mystiska skolan. Pianot på vinden

Genar, Katarina

| 2016

Följ med till skolan där det händer kusliga saker. Ibland kan man höra väsande andetag i korridoren, lätta steg bakom sig eller något kallt mot nacken. Det är spökena! Lättläst, rysmysigt och lagom läskigt i Katarina Genars serie för nybörjarläsare, med magiska illustrationer av Alexander Jansson.Greta älskar sin mystiska skola. Nästan varje dag händer det något spännande. Som i dag när vaktis kommer in mitt under mattelektionen. Han ser arg ut.      ? Inga barn får spela på pianot som står på vinden, säger han. Det är mer än hundra år gammalt och mycket värdefullt! Sally som går i trean tycker såklart genast att de ska gå upp på vinden och se efter. Hon har fått för sig att det är något lurt med det där gamla pianot. Men som vanligt är det inte som hon tror ? Eller? Pianot på vinden är den fjärde helt fristående boken om Greta, Malte, Teo och Sally i "Mystiska skolan". Läs också: Svarta...

4A, Almunge skola

2021-12-15

Den är lättläst.

4A, Almunge skola

2021-12-14

Jag tyckte att boken var sådär men mest för att den var för lätt för mig.

2021-11-25

helt okej men super lättläst för mig

2021-11-24

den var helt okej men alldeles för lättläst för min smak

2021-11-24

den var sådär

den va bra

bra

Boken handlar om att vaktis säger att någon spelar på pianot på vinden och Greta , Malte och Sally går upp och ser ett spöke.

Boken passar dig som gillar något mystiskt. Boken får betyg 7 av 10 av mig.

den var barabra

den var bra

Den var ganska bra men jag skulle vilja ha mer spänning. kan rekommendera den för de som vill ha lite text.

Boken handlar om en kille som levde för hundra år sedan som vill spela på ett piano.

2021-09-22

den är rolig för att när Sally går iväg på alla äventyrer då kommer det ett spöke så de skrattar hela tiden så jag hoppas att det kommer nya böcker det är så roligt haha men den där pianot och spöken det var inte så läskigt omg hoppas jag inte ser en rum 213 o,nej

2021-09-22

den är bra . vad händer med pianot

Den var ganska bra men lite kort

den va bra