Mysteriet på Hester Hill

Ohlsson, Kristina

| 2015

Mysteriet på Hester Hill är en kuslig spökhistoria om ett gammlat hus som utspelar sig i nutid för barn i slukaråldern 9-12 år. Deckare- och barnboksförfattaren Kristina Ohlsson har tidigare skrivit böckerna Glasbarnen, Silverpojken och Stenänglar som har gjort stor succé. - Nu! Hon tände ficklampan och sprang nerför den branta trappan. Frank skulle just följa efter när han fick syn på något som fick honom att häpna. Det hängde en almanacka på väggen bredvid en av bokhyllorna. Datumet stämde, det såg Frank på en gång. Men året var 1915. Meg och Frank ska tillbringa några sommarveckor hos farbror Eliot och Carl på Hester Hill. Så fort de kommer fram till det stora huset börjar det hända märkliga saker. Vad är det för barn som Meg hör gråta på natten? Vem är flickan med flätan som väntar på den övergivna tågstationen? Och vad var det för olycka som hotade att...

Denna bok var jätte spännande och läskig!
Tipsar den absolut!

Den är bra och spenande mycket text och pasar åk 4-6

Den handlade om två personer som är syskon. Den ena heter Frank och den andra Meg. De ska åka till sin morbror Elliot och Carl på Hester Hill och en massa konstiga saker händer. Det finns inget dåligt med boken.

Gottsta skola 4

2021-10-12

Den var bra. Den var spännande och lite läskig

inte hjättebra

4B Svandammsskolan

2021-10-04

4A Svandammsskolan

2021-10-04

Boken var helt okey. Jag gillade storyn men ändå inte. Svår att förstå.

Jag gillade boken för att den hade lite skräck men ändå så var den inte så läskig.
Den handlade om en tjej och en kille som var syskon och på sommarlovet var dom hos sin tokiga farbror Eliot som hade ett jättestort hus.

Den handlar om två barn en som heter Margareta och den andra heter Frank. Dem har hittat en nyckel som dem inte vet var den leder. Läs boken så får du reda på var nyckeln leder till!

Den är bra om man gillar scräk

Den var både spännande och lite läskig.

Ulrika Ekdahl

2020-04-17

Glasbarnen, Mysteriet på Hester Hill, Flickan på tavlan, Hon som kom tillbaka, Rum 213 är min dotters favoritböcker.

2017-02-22

Jag tycker ungdomsböcker kan vara riktigt trevliga att läsa ibland, men den här tilltalar inte mig det minsta. Småspännande på sina håll, men historien i sig tråkar ut mig totalt. Sen tycker jag personligen inte att Kristina Ohlsson är en sådan fantastisk författare som vissa tycks tycka. Det här är den fjärde boken jag läser av henne och jag tycker faktiskt att hon är lite överreklamerad.
Mitt slutbetyg, en 2:a!

Ilirwen

2016-12-15

I vanliga fall brukar jag tycka att den här författarens böcker är bra, men den här är väldigt bra. Det märks att författaren har forskat ordentligt. Precis som i många andra av mina favoritböcker handlar det om mystiska händelser och en spännande miljö. Som vanligt har det något med historia att göra.

Ingrid A

2016-05-22

Välskriven, spännande och lättläst bok för barn från ca 9 år.

Linn Karlsson

2015-12-11