Mycket mer än så - Along for the Ride

Dessen, Sarah

| 2010

Auden har jämt varit den perfekta dottern, den ansvarsfulla systern, den duktiga eleven. Hon är en tjej som man kan lita på. Men Auden har känt sig instängd av alla krav, hon har inte haft något socialt liv och hon har inte sovit en hel natt på flera år. När hon blir erbjuden att spendera sommaren innan hon ska börja på college, hos pappan och hans nya familj i en liten stad vid kusten, tar hon tillfället i akt. Hon får ett sommarjobb i sin bonusmammas klädbutik och plötsligt händer någonting med Auden. Hon får lära sig allt om det sociala spelet, om hur tjejer pratar och beter sig, om tjejers vänskap och om deras kärleksbekymmer. Så möter hon Eli, en ensamvarg som också har svårt för att sova om nätterna, och som Auden snabbt kommer nära. Tillsammans ger de sig ut på ett uppdrag: Auden för att göra allt det där hon aldrig har gjort, Eli för att lära sig att leva med de skuldkänslor han...

Sanna

2015-11-22

En typisk Sarah Dessen bok och det kan låta tråkigt men så fort man väljer att läsa en av hennes böcker vet man att den är grym och att man kommer få mys & sommarkänsla. Inte min favorit av henne utan det är är "Mitt perfekta liv" men den var riktigt bra och maratonläste alltså när jag läste så läste jag 100 sidor per gång iallafall. Tycker verkligen om Auden som huvudkaraktär och fokuset på hennes familj, gillade inte alls hennes föräldrar men Hollis blev en av mina favoritkaraktärer och önskar att hon hade skrivit mer om Hollis och hans flickväns förhållande.

Maddes Bokblogg

2013-09-02

Min första Sarah Dessen bok. Hade förväntat mig mera. Tyckte karaktärerna var trista och saknade kemi.

Michaela Schuller

2012-12-05

Mycket bra ungdomsbok. Lättläst och man mår bra när man läst den.

Josefin Bengtsson

2012-01-03

En perfekt ungdomsbok!

Rebecka Angelin

2011-11-11

Auden är en mycket ensam tjej, men hon intalar sig själv att det är så hon vill ha det. Hon har aldrig riktigt fått vara barn utan växte upp i en värld där utbildning var allt. Hennes bror däremot reser jorden runt och tar inget på alvar. När Auden halvsyster kommer till världen bestämmer hon sig för att spendera sommaren med sin pappa, hans nya fru och hennes nya lillasyster. Auden tror att denna sommaren kommer bestå av att förbereda sig inför skolan till hösten, men så träffar hon Eli. Eli har samma problem som Auden vilket är att de inte sover på nätterna.

Hitta hela recentionen + mitt tycke på

Rebecka Angelin

2011-11-11

En bok jag tycker väldig mycket om!

Ida

2011-07-26

jag tyckte om denna bok från början. en riktigt bladvändare där man bland många saker känner med auden då hon brottas med sina känslor om hur föräldrarna beter sig. föräldrarna kan jag många gånger tycka är väldigt stereotypa, speciellt hennes pappa. på det hela något lång med ett sådant slut man vill ha! kommer definitivt läsa mer av Sarah!

Johanna Lundin

2011-03-14

Johanna Lindbäck hade rätt, Dessen är en fantastisk författare och jag är så sugen på att sätta tänderna i resten av hennes böcker.

Sofies bokblogg

2010-09-03

Boken var inte riktigt som jag hade förväntat mig, men den var definitivt inte någon besvikelse för det! Lite för lång kanske, lite för öppet slut, men boken får ändå en femma!