My Mother Gets Married

Martinson, Moa

| 1988

Therese

2023-05-17

Händelserik och intressant uppväxtskildring trots ganska lugnt tempo. Jag gillar också författarens språk.

Rebecka Öhrn

2022-05-01

agnes

2019-12-09

Tråkig bok som upprepar sig nästan hela tiden, ger dock en bra inblick hur det var då

Ulrica jonsson

2019-08-08

Anna Hedenstedt

2016-07-24

Gillar arbetarlitteratur helt enkelt! Fångas alltid, och känner alltid tacksamhet för det jag har: tak över huvudet, mat att äta, en säng utan löss och massor av lyx utöver det.

Sanna Carlborg

2016-07-13

Mycket levande och feministisk skildring av sekelskiftets Fattigsverige. Trots att ämnet kan tyckas tungt dansar mina ögon genom texten. Gillar mycket.

Emilia Lalander

2015-12-10

Definitivt en av de bästa böcker jag läst!

Kerstin Olsén

2015-05-16

En underbar bok och en riktig klassiker.

Rozita Edfeldt

2014-04-05

Läste den när jag 10 år och glömmer den aldrig,

Kajsa Nilsson

2012-10-06

Intressant skildring av hur det var att leva som fattig i Norrköping under 1900talets första år. Extra roligt i och med att jag kände igen miljöerna som beskrivs i boken.

Fredrik Axelsson

2012-06-08

Speciellt intressant att läsa om 1900-talets Norrköping.

Mylar .

2012-02-05

Martinsson behärskar såväl barnperspektiv som vuxendito. Mia kommenterar världen som hon ser den, vilket skapar en intressant historia. Det blir lite enformigt efter ett tag, men eftersom inget uttalas tydligt finns alltid något att fundera på.

Jag gillade denna bok från första till sista sidan..=)

Mkt bra- särskilt som Norrköpingsbo.

Annica Bark

2010-05-25

En av de första "riktiga" böcker jag minns att jag läste. Gillade verkligen denna och ska banne mig låna den på bibblan någon dag.

Eva-Maria Runvik

2010-04-28

Läste trilogon för drygt 20 år sedan...

Mattias Karlsson

2009-04-30

Det jag speciellt minns från den här boken är hur hungrig huvudpersonen var, och hur gott det smakade med en brödbit, en skvätt kaffe, eller tre små lingon när det bjöds. Och så minns jag att hon gick väldigt mycket. Och att det var sommar när jag läste den. Och att jag inte ville att den skulle ta slut.