Mulles dagbok#1

Furberg, Lena

Första boken i den nya serien är Mulle och ponnyklubben. Mulles ryttare Molly har bestämt sig för de ska tävla i hoppning. Kvällen före den stora dagen ägnar sig Molly åt att göra Mulle fin. Hon schamponerar honom och knoppar manen. Mulle är inte alls nöjd. Han ser ju inte klok ut! Dessutom kliar knopparna. Och stramar. De måste bort helt enkelt. Sagt och gjort Mulle skaver av dem mot boxkanten. Vilken tur! Nu är han redo att ge allt och utklassa de andra hästarna!"Alla små och stora äventyr ackompanjeras av Lenas träffsäkra bilder vilka rymmer en stor portion humor. Mulle & ponnyklubben är lättläst och passar bra till alla som älskar hästar oavsett ålder." BTJ, Camilla Appelgren, BTJ-häftet 11,2018. Betyg 5/5!

4, Vireda Skola

2021-12-14

Mulle ska tävla men det går inte riktigt som de tänkt sig.

Dalaskolan Norra

2021-11-19

Boken handlar om en häst som heter Mulle. Mulle skriver dagböcker och Mulle ska hoppa i en tävling. Jag tycker boken är bra.

mulle och ponnyklubben är en bra bok för hästälskare! Mulle är en ponny som älskar mat och att busa med sin ägare Molly. Molly hade bokat in dom på en hopptävling! knopparna som Molly gjorde var inte sköna så dom kliade han av. Mulle tror att grottlådan(hästtransporten) är farlig och att det finns sabbeltandade tigrar där inne.Jag själv som person är väldigt skäptisk till vilcka böker jag läser men den här var perfekt lagom svår jag ger boken 5/5 sjärnor för att jag älskar hästar och det var en bra hästbok. jag rekomenderar boken till 9-11 åringar

Dalaskolan Norra

2021-10-13

Boken var spännande och rolig den handlar om en häst som heter Mulle och Mulle ska till en ponnyklubb. När Mulle hoppar över ett hinder skadar Mulle sig.