Mothering Sunday

Swift, Graham

| 2016

Kerstin Kolm

2022-05-04

En lågmäld berättelse över en dag men som rymmer ett helt liv.
Också sett filmen.

Henrik Johansson

2021-01-29

Nja, en herrskap och tjänstefolks-berättelse som det känns som jag läst förut. Ändå melodiskt språk, vilket är behållningen.

Lovisa Ståtenhag

2020-01-07

Den här romanen lyfter aldrig riktigt för mig.
Boken handlar om ett dramatiskt avslut på den förbjudna relationen mellan den engelske adelssonen - som snart ska ingå ett arrangerat äktenskap - och hans vän husjungfrun som med avstamp i den dagen ska komma att bli författare.

2019-02-26

En mycket välskriven skildring av såväl en författares start på sitt yrke som en kvinnas avslut på ett speciellt förhållande. Mångbottnad och njutbar att läsa!

Maria Nordström

2019-01-31

Jag tycker om boken men jag hade för höga förväntningar.

Kristina Carlsson

2018-12-30

En underbart vacker roman eller kanske en väldigt fint berättad lång novell. Handlingen utspelar sig en enda solig dag, den 30:e mars 1924, och sedan vävs huvudpersonens långa liv in i handlingen. En verkligen läsvärd liten pärla!

Anna Hedenstedt

2018-07-03

Liten roman med stort innehåll. Kändes McEwansk i detaljrikedom och ögonblicksskildring. Gillar!

2018-03-20

Oerhört skickligt skriven - men inte riktigt min melodi. En husjungfrus funderingar under en dag byggs ut till att bli en berättelse om hennes mer än nittioåriga liv. En filosofisk kortroman.

2017-09-02

En omtumlande läsupplevelse. Romanen överraskar och leder till slutorden: "Och det handlade om att vara sann mot det faktum att en sak bara följde på en annan, att så mycket i livet -åh, så mycket mer än vi tror - aldrig kan förklaras överhuvudtaget."

senior reporter

2017-07-26

Denna bok fastnade jag inte alls för. Den var inget för mig. Den var så svår att förstå. Men okej att läsa.

Torbjörn Nilsson

2017-07-14

Riktigt bra. Suger fast mig med starka långa scener och sen förändras allt...

Kristina T

2017-07-13

En besvikelse. Övertydlig och itererande.

Jan Svensson

2017-07-11

Mycket välskriven och rent av spännande. Tappar emellertid lite på slutet.

Lars B.

2017-05-27

Gillade inte alls "Sista beställningen", men det här var en riktig pärla.