Mot alla odds : en mors kanp för att bevisa sin oskuld

MOT ALLA ODDS En mors kamp för att bevisa sin oskuld. Angela Cannings anklagades för mord efter det att tre av hennes barn dött inom loppet av tre år. En läkare i England lanserade en medicinsk teori, Meadow's Law, som innebär att ett fall av plötslig spädbarnsdöd är en tragedi, två väcker misstänksamhet och tre är definitivt mord tills motsatsen är bevisat. Angela Cannings dömdes till fängelse och satt inspärrad i nästan två år. Starkt uppmuntrad av en medfånge stred hon för sin rätt att få återförenas med sin make och sin dotter Jade. 10 december 2003 blev Angela frigiven och nu berättar hon om sin kamp - och om den tragedi som drabbat hennes familj vid upprepade tillfällen. Angela Cannings lever idag med maken Terry och dottern Jade i Cornwall. Journalisten Megan Lloyd Davies har hjälpt henne att berätta den gripande historien.

Caroline Johansson

2012-02-12

En väldigt gripande bok, hur en familj kan slås sönder. Och hur livet efteråt blir, vilka som stannar kvar och vilka som inte vet hur de ska bete sig.

Kristina Norin

2011-08-13

En av de sämre verklighetsbaserade berättelserna jag läst. Översättningen känns inte helt hundra och berättelsen är väldigt seg. Störst behållning hade jag av att läsa om Angelas tid i fängelset. Då fick historien lite struktur och det var inte bara en massa namn och allmän domedagsstämning. Man kan nog säga att kaoset tar paus för nu har de äntligen något att rätta sig efter.

Otäck historia