Mossvikenfruar : chansen

Hamberg, Emma

| 2005

Om du var jag (men det är du inte, o lyckliga människa...), men om du var jag, om du levt lyckligt gift (eller ja, nästan helt lyckligt i alla fall) med din fina man i massor av år. Om du älskat honom ända sedan nian. Om du ätit allt från kall ravioli till oxfilé med honom. Om du älskat med honom i allt från studentlyor till nybyggd villa ("älskat" låter väl lite för stort och vackert kanske, legat med låter bättre.) Om du var en medelmåtta som aldrig vågade färga ögonbrynen riktigt svarta eller ha andra mönster än ränder på tröjorna. Om du kanske inte hade så mycket att göra mer än att just vara tillsammans meddin manoch glädjas med honom när han fått riktigt bra provision från Mossvikens El & Tv. Om du hittade en fotorulle i hans jackficka som visade sig innehålla foton (ja, vad annars?), foton på din älskade i armarna på en annan. Och inte bara i hennes armar förresten. Om du...

Matilda S

2016-08-04

Börjar bra men sen für hela handlingen mig att höja pü ögonbrynen... den känns sü orealistisk och överdriven och gäääsp. Men älskar det enkla sprüket och feel-good känslan boken bär med sig. Härligt med en bok om starka kvinnor :)

Anna Andreasson

2016-06-30

En rolig, härlig och lätt bok.

Läst 2013-08-19

Angelica Persson

2013-05-20

Bra uppläsning av författaren. Funkar som ljudbok då den berättas i jagform men hade nog inte läst klart den som vanlig bok.
Lite mysig men pratig, platt och bjöd inte på några överraskningar.

Ellinor Karlberg

2012-10-15

Lite trevlig underhållning men lämnar inga direkta avtryck

Eva Bill

2012-04-16

Skrattade så jag tjöt genom hela boken :-)

S S

2012-02-04

Perfekt...

Johan P1ersson

2011-11-27

Så härligt spridda kommentarer. Jag själv orkade inte ens läsa klart den - det är inte ofta... Men boken - rent fysiskt var ju fin, rött tygomslag med guldbokstäver, lovade mycket mer ... IMHO såklart =)

Sophia Tingeling

2011-11-03

Meningslös, förutsägbar och riktigt dåligt skriven.

Sandra Norrman

2011-10-11

Rolig läsning men inget som lämnar något efter sig direkt.

Jenny Wikander

2011-09-21

Det var ett par år sedan jag läste denna...jag minns att jag tyckte att den var lite rörig...

petra lindqvist

2011-06-02

Super rolig o svår att lägga ifrån sig.

Sara Krondahl

2011-04-08

underbart underlig och lättläst! <3

Pia W

2011-01-23

En charmig berättelse om livet och relationerna. Jag hörde den som ljudbok, helt underbar uppläsning av författarinnan själv, gav verkligen mervärde och höjde upp betyget till en fyra.

Angela Alvarez

2010-08-30

emma hamberg har skrivit chic-lit när den är som allra sämst; trivial, löjlig och med meningslösa, platta karaktärer.

Susanna *

2010-07-12

En lättläst bok som gjord för stranden. Jag gillar Emmas sätt att skriva med humor och glimt i ögat. Dock tycker jag nog att den här boken var lite väl virrig ändå

Johanna Lundin

2010-06-20

Lättläst men med ett dåligt slut. Bra som mellanbok, mellan två tyngre böcker. Hon är bättre på ungdomsskrivande.

Rätt härlig bok om att ta konsekvenser av sitt handlande, bl a

Maria Blomkvist

2010-01-12

Lite väl virrig och överdriven handling men jag tycker att det vägs upp bra av det humoristiska och mysiga språket.

M W

2009-12-02

Emma Hamberg skriver riktigt bra och Mossviken fruar är en av hennes bästa enligt mig! (Linas kvällsbok 2 ligger dock högre upp på min personliga lista)
Väldigt intressant slut och det var svårt att sluta läsa när jag hade kommit in i boken

Anneli Johansson

2009-07-23

underbar läsning och handling....

Ann-Sofie Jakobsson

2009-07-13