Mormor på rymmen

Branzell, Kaj

Snart sjuttiosjuåriga Anna-Lisa hade inte en tanke på att varken flytta till Spanien eller bli kär. Hon ville ju bara följa med till barnbarnet i Thailand! När dottern vägrar låta Anna-Lisa följa med till Thailand för att fira jul, inser hon att det är dags att kasta av sig sin dotters strama tyglar en gång för alla. I vredesmod bokar hon en resa till spanska Torrevieja. Utan att meddela familjen, och utan att köpa någon returbiljett. Livet i solen blir dock inte riktigt så idylliskt som Anna-Lisa hoppats. Det visar sig snart att paradiset gömmer på oväntade faror och vistelsen i Spanien förvandlas till ett hisnande äventyr. Men med hjälp av nya vänner, hemlösa hunden Romeo och en ny tro på sig själv, tar Anna-Lisa sig an de mest dramatiska situationer. En fartfylld och hjärtlig feelgoodroman om att livet faktiskt kan börja i sjuttioårsåldern.

Mormor på rymmen är en underhållande, varm och humoristisk bok. Boken har ett driv med farfyllda inslag och en oväntad tvist i slutet. Jag gillade verkligen boken och tänker vilken härlig mormor, hoppas att man själv kan vara en så tuff och levnadsglad 77-åring.

Jag har läst feelgoodromanen Mormor på rymmen av Kaj Branzell som är utgiven av Stellar förlag 2019. Anna-Lisa är änka och snart 77 år och bor i en lägenhet i Karlstad. Huset sålde hon när maken dog, inte för att hon ville utan för att dottern ville. När dottern inte låter Anna-Lisa följa med till Thailand över jul för att hälsa på hennes enda barnbarn är måttet rågat. I vredesmod bokar Anna-Lisa en enkel biljett till Torrevieja i Spanien utan att meddela sin familj. I Torrevieja väntar äventyr som Anna-Lisa aldrig hade kunnat drömma om… Mormor på rymmen är en underhållande roman som innehåller många känslor, livsöden och äventyr. Jag har delat glädje, sorg och spänning med Anna-Lisa och jag vill tipsa er om att göra detsamma. Passar alla mellan 27 och 77 år, men även yngre och äldre. 😊

Nu på morgonen har jag läst ut Mormor på rymmen av Kaj Branzell, om 78-åriga Anna-Lisa som hastigt och lustigt bestämmer sig för att köpa en enkelbiljett till Spanien. ☀️☀️ Redan på flyget blir hon bekant med Bertil och det leder till fler möten, nya vänner och en massa upplevelser, både trevliga och mer oangenäma.
Detta är en varm och humoristisk feelgood som jag absolut rekommenderar andra att läsa. 🥰

Mormor på rymmen är en genuint mysig och rolig feelgood! En bok jag blir glad av att läsa. Huvudkaraktären Anna-Lisa är en person man bara älskar. Hon låter inte varken sin ålder eller bestämmande dotter stoppa henne från att göra det hon vill. Och resandet tar henne på äventyr med fart, farligheter, kärlek och möten med nya vänner.

En fantastisk bok om att livet kan börja om även i sjuttioårsåldern. Extra plus för det färgglada och vackra omslaget.

villa-freja.se

2019-06-28

En charmig och fartfylld berättelse om att åldras men inte låta livet gå på sparlåga för det. Livet tar inte slut förrän det är över. En rar, lättsam och skojig bok.

Härlig, rolig & fartfylld!

Charlotte

2019-05-30

Underbar bok, lättläst och kul. Bitvis väldigt spännande också. Jag som gillar hundar blev väldigt förtjust i den lilla hunden Romeo

2019-05-17

Riktigt 🤣🤣🤣👏👏