Mörkrets flod

Airth, Rennie

| 2000

2017-04-09

Har läst denna på svenska, Mörkrets flod. Lysande! Bättre kan en deckare inte bli. Briljanta person- och miljöskildringar, en sinnrik intrig, överraskande avslutning. Och mitt i allt ihop en ömsint, vacker kärleksrelation. Nu ska jag leta fler böcker av Rennie Airth.

Lena L

2011-09-29

En fulländad och mycket spännande kriminalhistoria. Människorna och miljöerna är fantastiska som läsare känner man verkligen att man är tillbaka på landbygden i 20-talets England. Upplösningen är superb.

david palmqvist

2011-07-01

Jag är ju egentligen inte så mycket för deckare men den här tycker jag är riktigt bra. Airth berättar bra och lagom mycket. Karaktärerna är intressanta om än en aning stöpta i de traditionella formarna.

2011-02-16

Den har allt. Tidsstämning. Engelsk landsbygd. En gåtfull kriminalare. En kärlekshistoria. Flera mordfall. Och den är spännande från början till slut.

Anonym Bokälskare

2010-12-21

En favorit! Bra personbeskrivningar och miljöer. Så har jag ju också en soft spot för engelska deckare, gärna från första halvan av 1900-talet. Uppföljarna når inte riktigt upp till den här nivån, men hela serien är klart läsvärd.

Anna Hallqvist

2009-10-26

En bra deckare som utspelar sig för ganska många år sedan, det gillar jag. :)
Rennie Airth var en ny bekantskap för mig - kommer att läsa mer av honom...helt klart

Maria Larsson

2009-09-09

Välskriven men kunde ha kortats ner drygt hundra sidor. Den tenderar att bli lite långdragen och seg.

Samuel Karlsson

2009-07-23

En riktigt bra deckare till hängmattan.

Marie Björnsson

2009-07-10

Fantastiskt bra deckare. Har läst den två gånger!