Morgondagg och aftonljus - Ett trädgårdsår

Zander, Carolin

"Morgondagg och aftonljus" tar oss med på vandring längs trädgårdsåret. En värld som sjuder av växtberättelser, drömmar, minnen och poesi. Läsaren bjuds på en lyrisk resa där varje blomma blir en vän, en härlig bok för själ och sinne. Carolin Zanders personliga betraktelser varvas med foton från hennes egen trädgård en livsbejakande lovsång till växter och jord.

🪻⚘️Ack så vackert, blommor, tankar och doften av jord. Bilder som ger mig minnen av tider som flytt, dagar av kärlek. En del blommor som plötsligt blommar ut i ett minne som varit glömt. Starkt, doftande och med ett leende. Så vacker kärleksförklaring till våra trädgårdar och allt som händer där. Årstidernas växlingar och nödvändigheten i den, för att allt ska orka.
🌻🌷⚘️🌼🌺 av 5 möjliga 🥀🪻⚘️

Bokdjungeln

2018-06-25

Det är lite speciellt att jag valt att läsa denna bok för jag är inte alls intresserad av växter och dyl. Det var mest på grund av att min karl gillar att odla och ta hand om trädgården som jag ville recensera denna bok. Men när jag läste den så blev det en ögonöppnare. Jag kunde förstå passionen på ett helt annat sätt och även se skönheten i att hålla på med växter och blommor och se de komma till liv igen efter att vintern passerat. Detta är inte en vanlig trädgårdsbok (tror jag?) utan denna bok innehåller poesi och ser växter och blommor på ett djupare sätt (tänk balsam för själen). Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa denna bok som en ge-bort-present till någon av mina vänner. En väldigt vacker bok helt enkelt.

Härlig och fin med vackra bilder!

Jag har läst Morgondagg och aftonljus - Ett trädgårdsår av Caroline Zander som är utgiven av Visto förlag 2018. I denna fina bok får vi följa ett trädgårdsår med hjälp av vackra foton och texter. Det här är en bok att njuta av ute en solig sommardag, en kall vinterdag framför brasan eller vilken annan dag som helst på året. Morgondagg och aftonljus - Ett trädgårdsår är en lisa för själen, en fin coffee table-bok och presentbok!