Morden i Badgers Drift

Graham, Caroline

| 2008

Morden i Midsomer Vacker, fridfull och idyllisk - på ytan verkar Badgers Drift vara en fulländad engelsk by. Men under fasaden döljer sig mörka hemligheter. När Miss Emily Simpson beger sig ut i skogen på jakt efter en ovanlig blomma får hon syn på något som kommer att få ödesdigra konsekvenser för henne själv och hela byn. Kommissarie Barnaby och hans assistent Troy kallas in för att utreda vad många tror är ett naturligt dödsfall. Men Barnaby anar att allt inte står rätt till...

2020-07-21

Riktigt trevlig och sådär pusseldeckarmysig. Blir lite nostalgisk också när jag tänker på serien, men jag mindes inte att Troy var så osympatisk. Kanske är det för att han mest har osympatiska tankar som han inte lika ofta luftar. Jag tycker att författaren fångar så många detaljer som gör berättelsen levande.

Therese Östman

2014-06-30

Då jag tycker att tv-serien är mysig, kände jag för att läsa boken. Trevlig deckare i samma stil som serien, lite seg men bra! Betyg: 3,5

2013-11-25

Bra, småspännande och mysig. Dock tycker jag faktiskt att tv-serien (de äldre avsnitten är bättre än självaste boken) Något som jag faktiskt inte trodde var möjligt. Att en film kan vara bättre än självaste boken.

Annica Bark

2010-05-22

Den var kanon! Inte förrän precis på slutet gick det upp för mig vem det kunde vara som gått runt och mördat. :D
En bok som var lika mysig som serien. Fast som med alla böcker som blir film så är det en del som inte stämmer i filmen, men vad gör det när de är så bra som de är.
En bra sommarläsning så nu ska jag jaga rätt på de 3 eller om det är 4 till som kommit ut på svenska. :D

Cecilia Johansson

2009-06-14