Mrdarens jakt 1 : Berttelsen om Fjrrskdarna III

Hobb, R

| 1998

I tredje boken om Fjrrskdarna mter vi bokens huvudperson, Sonen, nr han nyss blivit terkallad frn sitt liv som varg och nu ter skall fs att minnas hur det r att vara mnniska. Den falske tronfljaren Kunglig har frskt f honom dmd till dden och avrttad, men Sonen har undkommit sin vedersakare genom ett gift som frsnkt honom i en ddliknande dvala och frigjort hans sjl till att flja vnnen och vargen Nattga. Efter ett grl med sina bda beskyddare, Burrich och Chade, bestmmer Sonen sig fr att tillsammans med Nattga leta upp Kunglig och utkrva hmnd fr allt denne tillfogat honom. Som fr de tidigare bckerna gller att ett handlingsreferat inte sger mycket om boken i sig. Men denna tredje del infriar alla de hgt stllda frvntningar som de tidigare delarna vckte. Publisher7;s Weekly skrev om Mrdarens jakt "Med skimrande sprk och ifrd sagans tjusande drkt,...

Anna Blomgren

2023-02-06

Bra serie!

Raffaelasbooks

2020-04-15

Tyckte att boken var vldigt spnnande, och det var verkligen intressant att se hur alla karaktrerna utvecklats sedan frsta boken, det som snkte betyget var att det blev s himla konstigt p slutet, det blev liksom vldigt mycket p en gng, och kanske tyckte jag inte riktigt om Fitz attityd p en del stllen. Men boken var nd vldigt bra och jag rekommenderar alla som gillar fantasy att lsa Robin Hobbs bcker.

Izabela Horn

2012-03-04

Robins Hobb bcker som hnger ihop nstan alla, r de bsta fantasy bcker som har skrivits. Det r msterverk , storslaget ventyr som man inte vill ska ta slut.

Izabela Horn

2012-03-04

Lukas Foughman

2012-02-25

Lite lngsam och hndelsefattig del. En evigt lng promenad.

Ethel slund

2011-11-19

Hade frfattaren begrnsat sig lite hade jag nog givit ett hgre betyg. Men det blev alldeles fr mnga sidor med flykt i sn. Gillade slutet.

Jessie .

2011-03-13

Helt otroligt spnnande. Har lst hela serien och den hller standarden rakt igenom. Klart lsvrd.

A Bookaholic Swede

2010-01-28

Jag lskar denna bok! Om jag fr ta med en trilogi till en de skulle jag vlja " The Farseer trilogy". Nr det gller fantasy s anser jag att trilogin r ngot av det bsta som skriviet...ngonsin. Slng dig i vggen Tolkien, Robin Hobb r nr 1!

A Bookaholic Swede

2010-01-28