Mrdare utan ansikte

Mankell, Henning

| 1991

En natt i januari mrdas Maria och Johannes Lvgren, ett ldre bondepar i Skne. Innan kvinnan avlider yttrar hon ordet "utlndsk". Ngon tid senare brinner stadens flyktingfrlggning och en somalisk flykting blir mrdad. Den som hotar menar uppenbarligen allvar. Kommissarie Wallander tar upp kampen mot den hnsynslse mrdaren. Frsta boken i serien om Kurt Wallander.

Ngot seg i mitten, men p det stora hela en riktigt bra, spnnande och mycket engagerande Wallander-deckare. Vldigt vlskrivet av Henning Mankell. Jag kan absolut tnka mig att lsa fler av hans bcker- filmerna med Krister Henriksson r sannerligen inte "my cup of tea", dremot tyckte jag ganska bra om de tidiga 90-tals produktionerna med Rolf Lassgrd!
Mitt slutbetyg p Mrdare utan ansikte, blir en 4:a! Rekommenderas!

Tindra Jansson

2017-06-05

Spnnande bok.

2015-10-11

Har lst denna ven fr lnge sedan och ocks sett TV-versionen ett antal gnger genom ren vilket gr att mycket knns gammalt. Men den r mycket bra och flyktingfrgan r ju aktuell i allra hgsta grad 2015 liksom p 1990-talet. Snillrik upplsning.

Marita Ryen

2013-09-02

1:a boken om Kurt Wallander. Lyssnade p den, bra upplsare och boken var spnnande. Ser fram emot att lyssna p de vriga bckerna om Wallander.

emmakicki

2013-01-12

Hyfsat spnnande!

Anette Marcusson

2011-03-15

bra

KR

2010-07-28

Redan i frsta kapitlet har han hunnit brnna av ett halvdussin trtta snutklyschor, och det blir inte bttre. Helt vrdels.

M W

2009-12-01

Johanna Falkered

2009-07-01

Lika bra som de andra i serien.